שאל את הרב

קינואה

חדשות כיפה רבני כושרות 10/10/16 08:36 ח בתשרי התשעז

שאלה

שלום וברכה!

האם גרגר קינואה עליו להיות נקי חלק ובצבע אחיד כדי שיחשב כשר מחרקים?

מה לגבי חורים בקינואה ?

אשמח לתשובה מפורטת כדי שאבין.

אם ניתן להעלות גם תמונות עם דוגמאות של מה "בסדר" ומה לא זה ממש יעזור תודה!

תשובה

עיין
http://www.kosharot.co.il/show_hadracha.asp?id=71303
לעיתים הוא נגוע וצריך בדיקה. אולם אין נגיעות פנימית בתוך הגרגרים.
בעת הקניה:
כאשר קונים בשקית סגורה, יש לבדוק שאין חרקים בתוכה. כאשר קונים בתפזורת, יש לשפוך לאט לאט מהכף לתוך השקית ולבדוק תוך כדי השפיכה שאין חרקים ושאין גרגרים הדבוקים אלו לאלו על ידי קורים.

בעת השימוש: יש לפרז בעזרת רשת( עם חורים קצת יותר גדולים מגרגרי הקינוא) על גבי משטח ברירה בצבע כתום או תכלת.
במקרה ונמצאו קורים או קבוצות של גרגרי קינואה דבוקים יחד אין להשתמש בקינואה.
אחרי הפיזור יש לחכות כחצי דקה כדי לוודא שאין תזוזה של חרקים חיים בתוך הסולת.

אחר כך יש להתבונן היטב בגרגרי הקינואה המפוזרים על המשטח.
במידה ולא כל הקינואה עבר דרך המסננת , יש לפזר את מה שנותר במסננת על גבי המשטח ולבדוק אותו בעין.



לפעמים יש על הגרגרים סימנים חומים או שחורים וכו', זה אינה סימן של נגיעות.
איני מכיר מציאות של חורים. שלח תמונות.

כתבות נוספות