שאל את הרב

קשה לי לשמור שבת איך להפוך אותה ליותר קלה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/10/16 10:59 כט באלול התשעו

שאלה

אני מרגיש שהשבת הינה נטל קשה שאני מצליח לשמור עליו רק בגלל הוראה מהקב"ה.

מה לעשות כדי להפוך את השבת ליותר קלה?

תשובה

שלום וברכה יקירי!

אנו מתנצלים על האיחור בתשובה היה עומס רב.

עצם הרצון והשאלה מראה עד כמה שאתה אדם גדול שרוצה לשמור על השבת לא רק בגלל שה´ ציווה אלא גם להתחבר אל השבת ולחיות אותה מחדש, ולא רק לקבל אותה כחוקים יבשים.

אני מציע לך לבנות לשבת שלך מסגרת, שבתוכה, אתה מציב את החוויות שאתה כן אוהב בשבת, אני אביא לך הצעה: ללכת למניין שאתה אוהב, (קרליבך, אשכנזי, ספרדי, מרוקאי וכו´) קידוש, סעודת שבת, בגדים לבנים, שירי שבת מסורתיים, להיות עם כל המשפחה ולפתח אתם קשר ושיחה, עונג שבת (תקנה לך מאכל שאהוב עליך ביותר לענג בו את השבת), להיפגש עם חברים מתנועת נוער כזו או אחרת, ללכת שיעור תורה מעניין או ספר מעמיק.
העיקר הוא לשנות ולהוסיף אוירה אחרת שאתה אוהב, ופחות להתמקד במה אסור, במה לא, תתמקד במה כן.

במקביל, ללמוד על השבת בצורה מעמיקה, המי המהות של השבת? מה מטרת השבת? מדוע אסורות המלאכות בשבת? לא סתם עם ישראל שמר את השבת במשך אלפי שנים, ובמקביל השבת שמרה גם עליו, ואיך זה קשור לסוד קיומנו?

אתן מספר נקודות פתיחה שבסופו של דבר קח את הנקודות האלו ותעמיק בהם.
1. השבת היא זכר ועדות לזה שבורא עולם ברא את עולמו בששה ימים וביום השביעי השראה בעולם את הממד של הקדושה, המשמעות, התוכן.
2. כל השבוע אדם פועל בעולם החומרי ואינו פנוי להתעסק בנפש שלו בעולם הפנימי שלו, בעולם הרוחני שלו, ולכן באה השבת כדי להתרומם מחיי החומר, ולרומם אותו.
3. כהמשך ל2, יש לאדם פנאי לברר באמת את הדברים העמוקים, מהי תכלית החיים, מה פירוש מעין עולם הבא? איך התורה קשורה אלי? ועוד.
4. השבת נועדה לא רק למנוחה אחרי החמין, אלא גם לקדושה, מהי קדושה ואיך אני מביא את הקדושה אלי? האם אני אוכל אי פעם להיות קדוש?

כל אלו הם נקודות שבוודאי יעסיקו אותך בשבתות הקרובות קח את זה כאתגר ותעמיק בנושאים הללו וכמובן אפשר להרחיב כיד ה´ הטובה עליך.

בברכה חן
chencorcos@gmail.com
אשמח לשמוע ממך!

כתבות נוספות