שאל את הרב

הצעות טלפוניות

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 28/09/16 19:04 כה באלול התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב.. השאלה שלי קשורה למשהו שאני מרגישה איתו לא טוב.... לא מזמן טילפנו אליי מאיזו חברת השמה ללימודים, ששולחת את הפרטים שלי לכל מיני מכללות של קורסים למינהם, נתתי להם אישור לעשות זאת, כיוון שאני באמת מתכננת בעתיד ללמוד הסבת מקצוע, אבל לא כרגע כי אין לי יכולת כלכלית בשלב זה, מה שקרה עכשיו זה שמטלפנים אליי מכל מיני מכללות עם הצעות לקורסים למינהם.

אם אני לא יודעת מה הכיוון שלי, וגם אומרת את זה לבנאדם בקו השני, ובכל זאת הוא מתעקש להמשיך לדבר ולדבר, האם אין פה גניבת דעת? אני אומרת את האמת, אבל עדיין מרגישה רע כי אני נותנת להם להציע לי את מרכולתם למרות שאני לא יודעת מה כדאי לי ללמוד ולא אכפת לי לשמוע כדי להתבשל עם הכיוונים השונים בנתיים 'מבזבזת את זמנם' כי אני לא ארשם בזמן הקרוב, ועכשיו גם ירדפו אחרי שבועות בטלפון לשכנע למרות שאמרתי מפורשות שאני אטלפן אם ארצה.

מה לעשות כבוד הרב, כדי שאדע להבא מה לענות ואיך להתנהג?

תודה

תשובה

לשואלת שלום
ראשית אשבח את רגישותך לגזל הזולת, דבר שאינו מובן מאליו כלל.
אם את מעוניינת להמשיך לקבל הצעות - [יכולה את], על אף שאין בכוונתך ללמוד בקרוב אלא רק לאחר זמן, החברות הללו מכירות את השוק ועושות כן על דעת זה.
אם אינך מעוניינת להמשיך לקבל הצעות - מצד החוק את יכולה לבקש שלא יתקשרו אליך יותר והם מחוייבים להסירך מן הרשימה (אלא שתיאלצי לבקש כך מכל מוסד שמתקשר).

כתבות נוספות