שאל את הרב

מרגישה ריקנות: איך אפשר להתגבר ולשמוח?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/09/16 11:03 כד באלול התשעו

שאלה

שלום.

רציתי לשתף שאני מרגישה כל הזמן בור בלב וריקנות, וקשה לי לשמוח בשמחתם של אחרים. וזה למרות שיש לי ביטחון עצמי ואמונה בעצמי, ויש לי אחלה חיים, שהם באמת טובים !

והייתי בטיפול שלצערי לא עזר.. ואין לי מושג כבר איך להתמודד..

אם יש לכם עצה או טיפ אני אשמח!

תשובה

[שלום לך יקרה!]
הזכרת מספר עניינים בשאלתך, ואנסה להתייחס לכולם...

תחושת ריקנות היא תחושה לא נעימה, לא כל שכן כאשר את מציינת ש"החיים שלך טובים". איני יודעת איך את מגדירה "חיים טובים" אך אני מבינה כי כלפי חוץ כנראה הכל בסדר- משפחה, חברות, לימודים וכו´. אך בכל זאת אינך מצליחה לשמוח, ואת מרגישה כי החיים אינם מספיק ממלאים אותך.

לעיתים אנחנו מרגישים תחושות כאלו אחרי שקרה לנו משהו וקשה לנו. לעיתים יתכן כי אנחנו חווים את תחושת הריקנות כאשר אנחנו למעשה לא מספיק מרוצים מעצמינו, לא מספיק אוהבים את עצמינו, מצפים מעצמנו ליותר!


[להזיז את עצמי..]
עשיה והתקדמות בחיים, יכולים מאוד לעזור לנו למלא את עצמנו, להתקדם ולהיות מסופקים. תחושת ריקנות יכולה לנבוע מאיזה שהיא "עמידה במקום". אז מה אפשר לעשות? לפי מה שאת אוהבת, תחביבים שישי לך, מקומות שאת יכולה להוסיף ולתרום בהם. אם זה בכיתה להרים פעילות, בסניף אולי ליזום דברים חדשים, להתנדב באיזה מקום. כשאנחנו עושים, עוזרים, תורמים- אנחנו מרגישים יותר משמעות בחיים.


[לאהוב את עצמי..]
הזכרת גם ולא פירטת כל כך, כי "קשה לך לשמוח בשמחתם של אחרים". לפעמים באמת קשה לנו לשמוח בשמחת האחר כי למעשה אנחנו לא מספיק אוהבים ומערכים את עצמנו ואת מה שיש לנו, ואולי משם גם מתחילים מעט לקנא מעט (ויתכן שאצלך זה ממניעים אחרים אבל קצת קשה לי להבין בגלל שלא הוספת על זה עוד). כאשר יש פער כמו שאת מצביעה עליו- בין איך שהחיים שלי לכאורה אמורים להראות (חיים טובים) לבין מה שאת מרגישה, יתכן שחיזוקים עצמיים והכרות יותר טובה עם עצמך ועם הכוחות שבך יעזרו לגשר על הפער הזה.


השקיעי בעצמך ותפתחי צדדים שבתוכך! צדדים שמעולם לא זכו שתתייחסי אליהם.. זה יכול לתת תחושה טובה של מיצוי עצמי וגילוי על כישרונות חדשים שבי. אם זה לפתח איזה שהוא תחביב, לפנק את עצמך מידי פעם באיזה משהו.. נכון שאלו דברים חיצוניים אך גם הם יכולים להשפיע פנימה ולעזרו לך להתמלא ולהרגיש יותר טוב עם עצמך ומתוך כך עם סביבתך.


בהצלחה בהמשך, מוזמנת לפנות בכל שלב שתרצי, באתר או אלי למייל,

אודליה.


odelia1232@gmail.com

כתבות נוספות