שאל את הרב

פער דתי ביני לבין החבר שלי: איך גורמים לו להבין?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/09/16 23:11 כא באלול התשעו

שאלה

שלום.

יש לי חבר כבר 7 חודשים ושנינו דתיים וגרים רחוק מאוד אחד מהשנייה .

אני בת 18 והוא בן 19 וחצי ומשרת בצבא. דבר אחד מאוד מפריע לי בו והוא הדת. בגיל הזה רוב הבנים לא מבינים הרבה ואפילו קצת מבולבלים ..

בעיניו לצאת עם חברים למקומות שדתיים לא הולכים אליהם זה בסדר כגון : פאב וכו .. בעיניו להיות עם חבורה של בנות ובנים בחאפלה זה בסדר, כשבנות רוקדות שם בלבוש לא צנוע.

בעיניי זה ממש אבל ממש חמור !!

ואין לי דרך להתמודד מול זה למרות כל העקיצות שלי והרמיזות הוא לא מבין ..

אני לא אחת שתחסום אותו אבל יש לי גבול מסוים. קשה לי שהוא לא רואה את זה. קשה לי לדעת שהעיניים שלו חוטאות, וקשה לי הכי הרבה שאני לא יכולה לעשות עם זה כלום .

כי זה הגיל הזה שעדיין מפתחים את האישיות. אני רוצה שהוא יגיע למסקנה לבד שלמקום כזה אדם דתי לא שייך .

איך אעשה זאת ?

תשובה

שלום לך! קודם כל, כל הכבוד לך שאת מנסה למצוא פתרון לעניין שמציק לך.
בזמן כשקראתי את מה שכתבת, הרגשתי שאת מאוד דואגת לחבר שלך, איך הוא יגיע למסקנה שאת רוצה שהוא יגיע אליה, אז עוד לפני שאנסה לעזור לך, רציתי לספר לך שגם אני הייתי, בערך בגילך, היה לי מקרה דומה, אז מאוד הצלחתי להתחבר לרגשות שלך ולמה שמפריע לך.


בזמן שקראתי עלו לי שתי שאלות:

1. הבנתי ממך את הדעה שלך בעניין, אך האם את ביררת אותה לעומק? האם את יכולה לבטא במילים מה הרצון שלך מהעתיד, לאן את רוצה להגיע? (לעיתים שאנחנו בקשר זוגי אכפת לנו מאוד מהאדם שנמצא מולנו אבל איכשהו אנחנו מתפספסים). אז קודם כל הייתי ממליצה לך לשבת, לחשוב, לכתוב מה את רוצה בחיים שלך, איזה סוג של חיים את רוצה..

2. האם נראה לך שלחבר שלך זה גם מפריע ואם הוא יברר את העניין הזה הוא יגיע הוא רוצה להגיע למסקנה שאת רוצה שהוא יגיע אליה? מבינה את העניין? יכול להיות שאת רוצה לדרוש ממנו משהו שכלל לא מפריע לו, שלא לא עניין עבורו.. לפעמים אנחנו רוצים בשביל הקרובים שלנו דברים שאנחנו היינו רוצים אבל להם זה כלל לא מתאים.



כמו שכתבת זה באמת גיל בהחלט גיל שאנחנו מפתחים את האישיות, יוצאים מהבית, עושים שירות לאומי, צבא , מדרשה, מכינה או ישיבה. זה גיל שבודקים דברים ומבררים וצריך מקום לבירור אמיתי ונכון. יכול להיות שחבר שלך נמצא עכשיו בשלב של דברים חדשים וקורצים, משהו שלא הכיר עד כמה ולכן הוא רוצה להתנסות בכך.. אז נשמע שאת עם יד על הדופק ומבררת את העניינים, זה מעולה, תמשיכי להיות בבירור הזה, הוא חשוב!


בהמשך למה שכתבתי לך בתחילת התשובה, אני רוצה לצרף לך קטע שמאוד התקשר לי לנושא. נשמע לי שאת רוצה משהו מעבר בחיים שלך.. זה קטע מהספר "הדרך לחלום" של דוד רובין הי"ד שהוא בעצמו כתב:


"יוצא לי הרבה לחשוב על המשך חיי – לאן אפנה ולאן בסוף אגיע – שאלות מעניינות שלא תמיד ניתן לענות עליהן, אפשר לתת נקודות כיון, כמו לתחם את האופציות או כמו עקרונות שלא ארצה להתפשר עליהם, או כמו רמת חיים, צניעות, קשר לתורה, בניין הבית, חינוך".


חשבתי עליך כאשר קראתי את הקטע הזה, כיון שאת נמצאת בשלב שאת עושה בחירות שישפיעו על חייך בהמשך החיים ואם את אולי תנסי לענות על השאלות האלו, לאן את רוצה להגיע ולאן את רוצה לפנות אולי תקבלי איזה התבהרות לגבי המצב שאת נמצאת זו עכשיו.


בנוסף, לאחר שתבררי זאת עם עצמך או אפילו לפני, את יכולה לשתף את הבחור שאיתו את בקשר. למה לעקוץ ולרמוז? האם את מסוגלת לפתוח איתו את הנושא באמת? כנות זה דבר מאוד חשוב בקשרים, ולעיתים מרגיש לנו מפחיד לפתוח את הדברים האלה, אבל לעיתים אחרי שאנחנו אומרים באמת את מה שמפריע לנו, בלי להסתבך ברמיזות ועקיצות, מרגישים יותר טוב וכאילו נפל לנו משהו כבד מהלב. כשתרגישי בנוח לפתוח איתו את הנושא הזה, אני חושבת שזוהי הדרך הטובה ביותר לנסות להבין מה הוא חושב והאם יש לכם דעות משותפות או לא. יכול להיות שזה לא מה שהוא רוצה בחיים שלו אבל כרגע קשה לו לשים את הדברים האלה (פאבים וחפלות) בצד..


בני זוג יכולים לא להסכים על דברים מסויימים בחיים, אבל לי מרגיש שלך עניין הדת הוא דבר מהותי יותר מכל דבר אחר. לכן אני מאחלת שלך שתצליחי לברר מה את רוצה בחיים שלך, איך את רוצה את העתיד ושתרגישי בנוח להגיד את זה בקול, לכל אדם ואדם בייחוד לחבר שלך!


מאחלת לך המון המון בהצלחה!!


אם את רוצה לשאול עוד.. מוזמנת לכתוב לי בשמחה tirm_spir@walla.com.


ספיר

כתבות נוספות