שאל את הרב

שבתות אצל ההורים

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 20/09/16 10:29 יז באלול התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב,

התחתנתי לפני שלושה חודשים עם בעלי שיצאנו גם כמה שנים לפני החתונה, אנחנו מכירים הרבה זמן.

אני אוהבת אותו מאוד ורוצה מאוד לשמור על זוגיות טובה ושלום בית.

אני באתי מבית חילוני מסורתי והתחזקתי והוא מגיע מבית דתי חרדי.

אני מאוד קשורה למשפחה שלי והוא מאוד קשור לאבא שלו, דבר שמקשה עלינו בשבתות כשצריך להחליט אצל מי להיות.

חשוב לציין שההורים שלי עושים בשבילנו הכל שיהיה לנו נוח, הכל כשר כבר שנים, לא מדליקים טלוויזיה בשבת ומכבדים אותנו וכיף לנו אצלם.

העניין הוא שאצלם בשבת אנחנו צריכים לישון ואצל ההורים שלו אנחנו חוזרים לישון בבית כי זה מרחק הליכה קצר, ולדבריו זה נוח לו יותר לחזור הביתה בלילה.

למרות שאני קשורה מאוד למשפחה שלי אף פעם לא עשיתי איפה ואיפה, תמיד רציתי שוויון שנהנה משני הצדדים, אבל הוא פשוט לא מתפשר. הוא מבחינתו ברור לו ששבועיים אנחנו אצלו ופעם בשלושה שבועות או חודש אצל ההורים שלי. פשוט לא מוכן גם חגים תמיד יש ויכוחים וריבים כי אני רוצה לחלק את זה בהיגיון והוא חושב להיות יותר אצל המשפחה שלו וזה מאוד מקשה עליי רגשית אני כבר מפתחת סוג של אנטי לשבתות שם כי מרגישה שלוקחים ממני את האפשרות ללכת להוריי באופן שווה.

מה גם שכל פעם שאני פותחת את הנושא הוא מתעצבן ולא מצליחים לנהל שיחה נורמלית. הוא בשלו

מה לעשות? אני אובדת עצות, אשמח לתשובה בהקדם תודה רבה ויום נפלא

תשובה

לשואלת שלום
קודם כל, הדבר הבסיסי והחשוב ביותר בכל חילוקי הדעות בבית הוא: [אני נמצאת לצד בעלי, ולא מולו] (וכן הבעל ביחס לאשתו). הכוונה היא, ברגע שאתם מתיישבים לדבר על הנושא הזה, אין כאן צד אחד מול צד אחר, אלא שניכם יחד, אחד ליד השניה ומביטים קדימה אל הזוגיות והבית. כעת מקבלים החלטה. מושגים כמו "אני ניצחתי" או "שלוש פעמים החלטנו כמוך ו..." הם זרים. יש להפנים שההחלטה היא משותפת כשהזוגיות עומדת במרכז.
בהצגת השיקולים על כל אחד מכם להביא את [רגשותיו] בעקבות הנושא. לא האשמות, לא ביקורת, אלא הרגשה. לדוגמא: "אחרי הרבה זמן שאני לא רואה את ההורים שלי אני מרגישה ...", ולא "נמאס לי מההורים שלך".
השיח צריך להתבצע בנחת, במקום המתאים, ובזמן המתאים. במידה ולפי הבנתך אתם נמצאים במבוי סתום, כדאי לערב אדם שלישי, זו לא בושה. על האדם השלישי להיות מוסכם על שניכם, ומומלץ שלא יהיה קרוב משפחה.
לכל אלו יש להוסיף כמובן [תפילה] לבורא עולם להצלחת שלום הבית.
שמח הייתי להרחיב בתשובתי בנושא חשוב זה, אך כבר מסרו לנו חכמינו "מה שהלב חושק הזמן עושק".
בהצלחה רבה ובשורות טובות.

כתבות נוספות