שאל את הרב

חבר בגיל צעיר כדאי או לא כדאי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/09/16 23:56 כח באב התשעו

שאלה

שלום, אני עוד מעט בת חמש עשרה ואני בקשר עם בחור בערך בן גילי.. ואני אוהבת אותו מאוד. אני יודעת ומבינה שזהו נושא שנשאל פעמים רבות, ובכול זאת הייתי רוצה לפנות לעצה. אנחנו בקשר כבר מספר חדשים, וניסינו להפסיק את הקשר הזה מספר פעמים וזה לא צלח, התקרבנו יותר. אנחנו שומרים נגיעה ולשנינו ברור שמטרת הקשר שלנו היא בעזרת ה' יתברך בסופו של יום חתונה. גם הדיבור בנינו הוא עמוק, איננו מדברים ודנים על דברים שטחיים.. אנחנו עושים כמה שיותר מאמצים להגביל את הקשר כיוון שאנו יודעים שכרגע זה מוקדם מאוד מאוד. אך בזמן האחרון הגענו להחלטה לנסות ולהפסיק את הקשר שלנו למרות האהבה הגדולה שלנו בשביל לעשות את הדבר הנכון ביותר הילכתית, אך ההחלטה הזאת גורמת לשנינו כאב וסבל רב.. אני יודעת שלרוב קשר כזה אינו טוב, ולכתחילה מעולם לא הייתי נכנסת לקשר מהסוג הזה או ממליצה למישהי מחברותיי דבר כזה. שנינו לא מאמינים בקשר לכיף. לחינם. אך אני באמת שואלת, אין מקרים יוצאי דופן? אנחנו צמודים להלכה בכול עת, יש לנו מטרה רצינית, ולא בחרנו בזה.. הבחירה שלנו גורמת לנו לכאב רב. האם זה נכון ושווה את כול הכאב? הפסקת הקשר זה באמת הדבר שהכי נכון לנו? אם כן אשמח מאוד אם תוכל להבהיר מדוע, אם לא, אהיה מאשרת לעצה כיצד להמשיך את הקשר בצורה נכונה.. תודה רבה, אשמח שלא לפרסם את שמי

תשובה

[שלום לך יקרה]

אני מבינה מדברייך שאת כעת מעט מבולבלת. הרגש חזק אך יחד עם זאת חשוב לך לבחור בחירה שקולה לטובת שניכם. אשרייך שאת מוכנה להתייעץ ולקבל עזרה. בעניין שהעלת אין תשובה של שחור ולבן. כלומר זו לא שאלה של אסור או מותר אלא של כדאי או לא כדאי. וכך כדאי לבחון את הנושא. למה אני מתכוונת?


[איזה כיף שיש כאלה חברים??]

יש סוגיות בעולם שאנו מתבוננים בהן בעיניים של אסור או מותר. את שאלתך ניתן לשאול במבט של כדאי או לא כדאי? האם זה עושה לי טוב ובונה בי, או שבעיקר שואב ולא מאפשר? קשר עם חבר בגיל צעיר יכול להיות מצמיח, מלמד ובלי לעבור על איסורים. אך לעתים, כשהקשר מגיע מוקדם מדי, כשהאישיות לא מספיק ביררה את דרכה, הקשר עלול לעצור אותנו מלהתפתח. כך שבמקום להכיר ולחשוף את מי שאני, אתחיל להתנהג כפי שחברי היה רוצה שאתנהג. בכך אני עלולה לפספס את מי שאני. לכן, כאן נכנס שיקול דעתך. האם הקשר הזה נותן לך מקום להביא את עצמך כמו שאת או שמה את מתפספסת?


[יש זמן... לא צריך למהר]

האהבה היא רגש טבעי ומבורך. וקשר גם הוא משמעותי וחשוב אך כמו כל דבר בחיים, גם קשר זוגי יהיה טוב ובריא בזמן הנכון לו. כל אחד ואחת צריכים לבחון בעצמם מהו הזמן הנכון עבור קשר זוגי.. אין לכך תשובה חד משמעית.
השלב בו את נמצאת הוא מתנה שלא תשוב.. כל שלב יש לו משמעות בפני עצמו וכדאי להנות מההווה ולא לרוץ קדימה מהר מדי שמא נפספס מתנות בדרך. השלב שבו את נמצאת עכשיו מיוחד לבניית קשר עם חברות, קשר עם המשפחה, פיתוח כישורים ויכולות.. ממליצה לך לנצל את ההזדמנות הזו.. הדברים הללו רק יועילו לו לך בבניית קשר נכון יותר.


[אז מה כן?]

כדאי לזכור שלפנינו עוד יש עתיד. ובעז"ה החבר עוד בטוח יהיה חלק מחייך. זאת אומרת, שגם אם כרגע את בוחרת שזה פחות נכון לך, את לא תפספסי. החבר וכל הכיף והנעימות שבעניין יגיע בזמן שתחליטי שזה נכון לך.
בנתיים אנחנו מציעות לך למלא את חייך בטוב שכבר סובב אותך. להשקיע בחברות, בכשרונות שלך, בעשייה משמחת, תנועת נוער ועוד. כדאי למצות את ההווה.


[לסיום]

סומכת עליך שתבחרי נכון. שתבחני את המציאות, ותכירי בתוכך לאן הקשר לוקח אותך. שימי לב שהוא מיטיב איתך ולא חלילה פוגע. שימי לב שהקשר לא בא על חשבון דברים אחרים כמו חברות, משפחה, תחביבים וחלומות אישיים שלך.
מאחלת לך בחירה נכונה, אמיתית וכנה עם עצמך. אל תפחדי לבחור את שנכון לך זאת זכותך ואף חובתך. לכי עימה ודבקי בה.
כאן לכל שאלה באתר או במייל: שיר shirtehori@gmail.com

כתבות נוספות