שאל את הרב

שופר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 31/08/16 15:37 כז באב התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב מתי יותר חשוב לישמוע את תקיעת השופר בראש השנה או בסיום צום יום כיפור והאם כשגרים קרוב לבית הכנסת זה נחשב גם כששומעים את תקיעת השופר מהחלון בבית

תשובה

שלום וברכה

א. בראש השנה זוהי המצווה מהתורה, ועל כן זו חשיבותה. בסיום יום הכיפורים זהו מנהג לזכר תקיעת השופר ביובל, ועל כן מעמדו ההלכתי נמוך בהרבה מהחובה לשמוע את התקיעה בראש השנה.
ב. מתוך ההנחה ההלכתית כי התוקע בשופר מתכוון להוציא את כל השומעים ידי חובה, גם אלה שלא בבית הכנסת - יוצאים ידי חובה. אולם לא ברור מהשאלה למה להסתפק ב"לצאת ידי חובה", ולא ללכת לבית הכנסת ולהיות חלק מכל הציבור המתפלל. אם יש סיבה מיוחדת לכך - זה עניין אחר, אך אם לא - כדאי.


כל טוב ושנה טובה

כתבות נוספות