שאלה
כמעט בכל האולמות והמסעדות מצהירים שמשתמשים ב"ירקות גוש קטיף". אולם, ברבים מהם לא מקפידים דוקא על החברות הספציפיות שמאושרות כנקיות מחרקים ברמה סבירה (כפי שמתפרסם ברשימות של כושרות ובמקומות נוספים).
אם זה נכון - איזה משמעות יש להכשר שניתן לאולמות אלו? הרי אין פיקוח אמיתי על ניקיון מחרקים בירקות העלים המוגשים לסועדים?! איך הרבנויות מאפשרות מצב כזה?
תשובה
באופן כללי אנו ממליצים לא לאכול ירקות עלים מחוץ לבית אא"כ אתם בטוחים איזו חברה משתמשים ובאיזו דרך מנקים אותם.
איני יודע איך הרבנות מאפשרת את זה, את זה צריך לשאול ברבנות המקומית.
עשינו ועושים כל הזמן בדיקות על ירקות עלים מפוקחים , עיין בתוצאות ודייק היטב מה צריך לעשות עם ירקות עלים מפוקחים שהם לא ברשימה.http://upload.kipa.co.il/media-upload/kosharut/17825913-12252015.PDF