שאל את הרב

הריון ובית קברות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/08/16 09:45 כד באב התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב,

סבי נפטר לפני כמה חודשים ויש הנחת מצבה בשבוע הקרוב.

אני יודעת שיש מנהג שנשים לא נכנסות לבית קברות, ונשים בהריון בפרט.

אני נמצאת בשבועות ראשונים, ואם לא אגיע יהיה ברור לכולם למה לא הגעתי.

השאלה שלי היא כזו- האם באמת חל איסור להיכנס? או שמא זה מנהג שהפך למעין הלכה. אני מעדיפה שלא יידעו עדיין לגביי ההריון מאחר ובאמת מדובר בשבועות הראשונים, אבל מצד שני אני לא רוצה לסכן את הנשמה של העובר או שלי.

בברכה,

תשובה

שלום וברכה

אין שום איסור הלכתי לאישה בכל שלב של הריון להיכנס לבית קברות.
אפשר שיש לזה מקורות בתורת הסוד, אך גם אם כן - זה מחייב רק את מי שנוהג בכל דרכיו בתורת הסוד.
על כן, את יכולה ללכת, ואת לא מסכנת אף אחד, כי אם להפך - עושה טוב למשפחתך.

כל טוב

כתבות נוספות