שאל את הרב

חברות מורכבת

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/08/16 00:15 יט באב התשעו

שאלה

כבוד הרב שלום,

יש לי סוגיה שמטרידה את מנוחתי והייתי שמחה לקבל פתרון.

יש לי חברה טובה מאוד, בעלת מידות טובות, חברת ילדות שאני מאוד נהנית להיות בחברתה ואוהבת אותה. כאשר אנו מסתובבות יחדיו, היא לוכדת את מרבית תשומת הלב והיחס מהסביבה, בעוד אני מרגישה בצילה, מרגישה בלתי נראית, ובהתאם הופכת מסוגרת וחסרת ביטחון, רוצה להיעלם מהסיטואציה.

עליי לציין שאני מייחסת חשיבות רבה (אולי מדי) למראה חיצוני, אני רגילה "ללכוד" בעצמי את תשומת הלב של סובביי בחיי היומיום שלי, וכן כשאני מסתובבת עם מכרים וחברות אחרים, אך כאשר אני איתה- לפתע אני נעלמת ומרגישה את ההפך הגמור ממה שאני רגילה לחוות בשגרתי.

מה עליי לעשות אם אני חשה ברע לאחר כל מפגש כזה, ולא בגלל משהו רע שהיא עשתה חלילה, אלא עקב ההרגשה הרעה איתה אני חוזרת הביתה, מרגישה חסרת ביטחון, "לא שווה". מודה לך מראש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד
שלום רב,

1. אני מבקש תחילה להתייחס לדברים שלך (ציטוט): "אני מייחסת חשיבות רבה (אולי מדי) למראה חיצוני, אני רגילה "ללכוד" בעצמי את תשומת הלב של סובביי..." תשאלי את עצמך מה מלהיב את הגבר שאת 'לוכדת'? מדוע הוא מתעניין בך? מדוע טוב לו להיות בקרבתך? אם הכל מתחיל ונגמר במראה החיצוני - אפשר לומר שמבחינתו את כמו שניצל וצ'יפס: המראה שלך מעורר את התיאבון שלו. האם הערכה כזאת של גברים שמתלהבים מהמראה שלך, מעניקה לך תחושה שאת שווה? האם לא משמעותי יותר להיות שווה בזכות הערכים, המעשים והמידות שלך?

2. הרגשת חוסר הביטחון והפחתת הערך העצמי מובנת בנסיבות הללו. הפתרון הפשוט הוא לשנות את צורת הבילוי המשותף. במקום-'להסתובב יחד' תעשו יחד דברים אחרים: להיות ביחד בבית של אחת מכן או לשבת בבית קפה צנוע וכד' כך לא תגיעו למצב שמעורר את קנאתך.
את הרצון 'להסתובב וללכוד...' תגשימי עם חברות אחרות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות