שאל את הרב

המצב הביטחוני מפחיד אותי!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/08/16 21:11 יח באב התשעו

שאלה

שלום!

אני בגיל העשרה, ובזמן האחרון יש לי כל מיני מחשבות על מוות וחיים. אני חושבת שזה בטח בגלל התקופה של הפיגועים שעברה עלינו, וגם אני מתתגוררת בדרום ובתקופה של אזעקות זה גם מפחיד אותי.

אני מאמינה שה' שומר עלינו ועושה לנו את מה שהכי טוה בשבילנו אבל זה עדיין קשה, ומפחיד.

מה אפשר לעשות?

תודה רבה!!!

תשובה

שלום לך.

קודם כל תודה שפנית אלינו! מקווה שהתשובה שלי תהיה מספקת וטובה עבורך.
לפני שאענה על השאלה שלך, רציתי לומר כל הכבוד על שאת לא מאבדת את האמונה בבורא עולם ובוטחת בו למרות הקשיים! יחד עם זאת, לגיטימי מאוד שאת חוששת מהמצב והוא מעורר בך מחשבות של פחד, אכן עברה עלינו שנה לא קלה מבחינת המצב הביטחוני ובטח בתור תושבת הדרום שכבר חוותה בעבר תקופות של אזעקות וטילים.
רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו חושבים לעיתים על חשש מאסון שחלילה עלול לקרות לנו או לאחד מהקרובים אלינו. החששות גוברים לרוב כאשר קיים איום מסוים כמו מצב ביטחוני מתוח או מלחמה. בישראל, התרגלנו לכך שהמציאות הביטחונית היא דבר משתנה ולא פשוט, אך לשמחתנו יש לנו את כוחות הביטחון ששומרים ומגנים עלינו 24/7. למרות זאת, כמו שציינתי, לפעמים אנחנו מרגישים שהפחד משתלט עלינו והמחשבות לא מרפות..


[כוח השיתוף]
כשאנחנו מרגישים שהקושי מציף אותנו (כל קושי אגב!), יש פתרון נגיש ומצוין שעשוי להקל עלינו מאוד את התחושות- שיתוף אדם קרוב! זו יכולה להיות דמות חינוכית מבית הספר (מורה, יועצת, מחנכת), אולי אחד ההורים שלך, אחים גדולים אם יש, או כל אדם בוגר שאת מחוברת אליו ומרגישה בנוח לשוחח איתו על הקושי שאת מרגישה. הייתי ממליצה להגיד מראש לאותו אדם שחשוב לך לשתף במשהו אישי וכך תוכלו לקבוע זמן מוגדר לצורך מפגש ושיחה, כדי שלא ייצא שהדברים נאמרים "על הדרך"... נסי לשבת עם מי שבחרת ולחשוב יחד- מתי הפחד מציף אותך יותר? האם יש דברים שאת נמנעת לעשות כתוצאה ממנו? האם יש משהו שאת עושה כדי להירגע כשפחד מציף אותך? וכדו´. שיחה כזו יכולה גם להרגיע קצת את התחושות ולרוקן את המועקה שלפעמים מצטברת בפנים וגם כמובן לספק פתרונות יעלים והזדמנות לחשוב על הדברים לעומק.


[מחשבה חיובית]
רבים וטובים ממני ציינו בעבר שהדבר שהכי יכול להתגבר על הרע - זה הטוב. ולכן, הייתי ממליצה לך ללכת בדרך הזו ולנסות למצוא איזה טוב עוזר להתגבר על המחשבות הקשות. מה הכוונה? אפשר לקחת את זה לכל מיני כיוונים, אם זה עיסוק בתחביבים שיעשה טוב על הלב, יכול להיות יותר זמן בילוי משפחתי וחברתי שיוסיף שמחה, אולי לחפש התנדבות שתיתן תחושת סיפוק וחיוביות וכדו´.

ואחרי כל זה חשוב לי לציין שוב, התחושות והמחשבות שאת מתארת בסך הכל עשויות להיות תוצאה של מצב ביטחוני לא פשוט, השאלה כמה הן מופיעות ומשתלטות לנו על החיים.. וכמו שראית יש מה לעשות ואני מקווה שאכן זה יקל עליך את התקופה ושבכל מקרה נזכה לימים שקטים ובשורות טובות:)


כמובן שבמידה ותרצי לשאול עוד על הנושא את מוזמנת לכתוב לי במייל.

הרבה בהצלחה!

משאת

masethm@gmail.com

כתבות נוספות