שאל את הרב

מזוזה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/08/16 12:57 טו באב התשעו

שאלה

שלום גובה המשקוף שלי הוא 190 סנטימטר מה הגובהה המקסימלי שאני יכול למקם את המזוזה

כי שני שלישים זה ממש נמוך

תשובה

בס"ד
שלום רב,

מביא לך מדברי הרב אליעזר מלמד בנושא:
וצריך לדייק מאוד במדידה זו, הואיל ואפילו אם חלק קטן מן המזוזה יהיה בגובה של פחות משני שליש הפתח, אזי המזוזה פסולה. ובמקרה שלא נעשית מדידה עדיף לקבוע את המזוזה גבוה יותר, מפני שאע"פ שלכתחילה עדיף לקובעה בתחילת השליש העליון, מכל מקום גם אם יקבע את המזוזה באמצע השליש העליון של הפתח או אפילו לקראת סופו, גם אז המזוזה תהיה כשרה, ובלבד שלא יקבענה בטפח העליון של הפתח. ולכן כשלא מודדים, יש להעדיף טעות כלפי מעלה מאשר טעות כלפי מטה (שו"ע יו"ד רפט, ב; ט"ז וש"ך).

במקרה שלך:
190 לחלק ל- 3 = 63.3
63.3 כפול 2 = 126.6
החלק התחתון של המזוזה צריך להיות בגובה של 126.6 ס"מ מתחתית המשקוף.

עיין הדגמה בקישור

http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/538819

כתבות נוספות