שאלה
אני אשכנזי ולמרות שאבא שלי נהג שלא לשים טלית עד לחתונה אני קבלתי על עצמי לשים מהבר מצווה...
אני יוצא לטיול והשאלה האם אני יכול לא לקחת את הטלית כדי שלא תהרס ? צריך התרת נדרים?
תשובה
בס"ד
שלום רב,
תיקח את הטלית. אם התחלת מעשה טוב אל תוותר בגלל טיול.
מקסימום הטלית תיהרס, תקנה חדשה.
או שמראש תיקח ממישהו טלית ישנה.
אם אתה מתעקש שלא לקחת - צריך התרת נדרים.