שאלה
שלום רב!
לפני כמה ימים קיבלתי את המשכורת הראשונה שלי ואני בת 18.
בגיל זה אני רוצה לחסוך כמה שיותר לעתיד לבניית הבית והמשפחה.
האם אני צריכה/ חייבת לפי ההלכה לתרום 10%?
הייתי שמחה אם תוכלו גם להסביר.
תודה רבה ויום טוב :)
תשובה
בס"ד
שלום וברכה
אין נתינת מעשר כספים חובה אלא מנהג טוב שנהגו בו ישראל, וכל מי שיכול ראוי שינהג במנהג זה. כל אדם רוצה לחסוך כסף לשלבים אחרים, ובכו"א יש לתת מעשר כספים, אם הרווחים הם נאים המותירים לפרנסה חודשית.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ