שאלה
היי כבוד הרב,
יש לי בעיה בשמירת העיניים ואני לפעמים מוציא שז"ל לא עלינו,
אני יודע כמה זה בעייתי...
ארצה לציין דברים עליי לפני שתיתן תשובה:
-שומר שבת
-קובע עיתים לתורה (בערך 3-4 שעות ביום)
-דתי
-שם ציצית
-מסתפר כראוי
-יתום מאבא
לגבי יתום מאבא ..
מותר לי לעלות חזן ?
שתי שאלות:
1-
הרב תוכל לעזור לי בשמירת העיניים?
2-
מי שמוציא שז"ל מותר לו לעלות חזן (יש לי חיוב בגלל שאני יתום) ?
תשובה
בס"ד
שלום וברכה
אתה יכול להיות חזן כיוון שאתה חושב לעשות תשובה על הנושא, והרי זה כשוגג שיכול להיות חזן. ברור שכדאי לנקות את עצמך או לטבול לפני שאתה ניגש לעמוד כחזן, אבל אם אי אפשר לטבול אפשר לעבור לפני התיבה אפילו בלא טבילה (עיין סי' פח סעי' א).
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ