שאל את הרב

פרנסה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/08/16 10:50 ח באב התשעו

שאלה

שלום רב,

אודה לעצת בנוגע לפרנסה,

אני נשואה 3 עובדת במוקד טלפוני בעל תנאים טובים ומשכורת טובה. אולם, איני מרגישה שטוב לי כל בוקר להגיע העבודה. הקושי אינו נובע מפינוק אלא מקושי נפשי אמיתי של לחץ ומתח מהעבודה בשירות הלקוחות. התחלתי לפני כמה שבועות טיפול פסיכולוגי כדי להתמודד עם המצב כי הייתי קמה עם מועקה לעבודה וחשש מהשיחות. העבודה היא לחוזה לחמש שנים, ישנה אפשרות לעבר לתפקיד נוסף לאחר שנתיים, אולם הסיכוי לקבלת קביעות קלוש (אך קיים)

הוצעה לי האפשרות לעבוד בבנק בתפקיד מערך אחורי שאינו שירות לקוחות אולם המשכורת נמוכה יותר מהעבודה הקיימת. אני לא יודעת אם כך יהיה, אולם אני חושבת שאולי תהיה לי האפשרות להיות רגועה יותר בעבודה אחרת שאינה כוללת מענה ללקוחות. התפקיד הינו ל-3 שנים ולאחר מכן הסיכוי יותר גדול לקבלת קביעות (כך לפחות נאמר).

איני מצליחה להחליט מה עלי לעשות. אודה לעזרתך. בבקשה.

תשובה

שלום וברכה

כל כך הייתי רוצה לעזור כדי שיהיה לך טוב יותר – אולם לצערי הגדול אין לי את הכלים לעשות את זה.
אין איש היודע לענות על שאלה זו, גם אם היה מכיר אותך, ומכיר את העבודה בשני המקומות. היחידה שמסוגלת לתת לעצמה תשובה לך היא את בעצמך.
לכאורה, היה מקום לומר באופן פשוט כי טוב לעבוד במקום בו הלחץ הנפשי והמתיחות רכים יותר, גם אם המשכורת נמוכה יותר - "טוב פת חרבה ושלווה בה...", אולם זה יותר מסובך, גם בשל העובדה שרווחה כלכלית מביאה לעתים דווקא לשלווה, וגם בשל העובדה שאת בעצמך כותבת שאין את יודעת בוודאות שכך יהיה.
תרומתי הצנועה היא אפוא זו: בשל העובדה שאין אנו יודעים מה יהיה טוב יותר, נקודת המוצא שלנו בדרך כלל מלמדת שטוב לנו לעבוד במקום שלו ושמח, גם אם יש לך מחיר כלכלי. כפי שכתבתי פעמים רבות באתר זה – נקודת מוצא אינה תמיד נקודת סיום, ועל כן צריך לשקול גם שיקולים אחרים. אולם אם אין שיקולים אחרים כבדי משקל – כדאי בדרך כלל ללכת בדרך הזו.
וכמובן שתפילה לריבונו של עולם שישלח לנו עצה טובה בהחלטות שלנו - היא דרך נכונה להקדים להחלטה.

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות