שאל את הרב

בינו לבינה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 11/08/16 23:43 ז באב התשעו

שאלה

שלום,

אני מתחתנת בע"ה בעוד כשבוע ויש עניין שמטריד אותי מאוד. עשיתי לא מעט שיעורי הדרכת כלה ומפעם לפעם אני מסתייגת יותר לנושא. נראה שהעניין של בינו לבינה מתייחס בעיקר לטובה והנאה של הגבר ואילו האישה צריכה לשמש כלי לסיפוק היצרים שלו. הוא מחכה לה שתחזור מהמקווה כי הוא צריך את הגוף שלה, אחרת מדוע משתוקק שיגיע הרגע שתלך לטבול? כי מה שחסר לו זה המגע הפיזי ממנה. העליתי את הנושא גם בפני הרבנית שלי והיא אמרה שהגבר מחוייב לענג את אישתו ושגם היא מחכה לו. אבל הדבר לא סותר. בסופו של דבר הוא זקוק לגוף של אישתו כדי להגיע לסיפוקו. אישה לא זקוקה לזה כמוהו אלא הצרכים שלה שונים. המחשבה על כך מטרידה אותי מאוד והביאה אותי למצב של קיום הבדיקות וההכנות לטבילה מחוסר חשק וחששות מפני אותו יום.

אשמח אם תוכל לענות מכיוון שאינני רוצה להגיע ליום החופה בהרגשה כזאת וגם כי הייתי רוצה לשמור טהרה לאחר מכן אבל ממקום נכון ורצון אמיתי.

תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

מזל טוב ליום החתונה, אי"ה שתזכו להקים בית נאמן בישראל.

לשאלתך, אי אפשר להרחיב במענה אלקטרוני, אבל אכתוב בקיצור.
א. האיש והאשה מבחינה פזיולוגית ורוחנית אינם בנויים אותו דבר, (נאמרו על כך מספר דימויים בדברי חכמים, ואפילו בספרות המחקר העולמית דומו לכוכבי מאדים וצדק).
ב. ברור שאצל האיש יש יצרים יותר חזקים מאשר אצל אשה, ואפילו יצר ממון ותאוות שונות אצל האיש חזקים יותר מאשר אצל האשה. מכיוון שהאדם נברא מהאדמה ואילו האשה היא כבר נבראה מיצור משוכלל ובעל רמה גבוהה יותר. ועל כן בינה יתרה נתנה לאשה.
ג. כל היצרים נתנים לשליטה (בין אצל גברים בין אצל נשים), ואנו מאמינים שיש כח ביד האדם לשלוט על יצריו, שאם לא כן אין מותר לאדם על הבהמה.
ד. על כן מה שאמרו לך זה אמנם נכון מציאותית האיש הוא בעל יצרים גדולים יותר, אבל אם הוא יודע את הייעוד של האיש והאשה, שהם באים בברית נשואין כדי להקים בית נאמן בישראל, לא מקום של סיפוק יצרים אלא הקמת בית כחלק מהבניין של עם ישראל כולו, הרי הוא מנווט את רצונותיו ויצריו לצורך גדול וחשוב של עם ישראל.
ה. על כן מיד לאחר חתונתכם בשמחה אי"ה פנו להבהרת הנושא של הבית היהודי שהוא בא לצרכים גבוהים ולא רק לסיפוק יצרים, אלא לבנות את בית ישראל ולהמשיך את שרשרת הדורות עד בא גואל.

שבת שלום
וברכת מזל טוב מעומק הלב

יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות