שאלה
אכלתי לפני כשעה לפי דעתי נקנקיות. ועכשיו אחי הביא לי פיצה. אכלתי כנראה כזית ואז אחותי אמרה לי שאכלתי בשר. בלעתי את החתיכה.ושטפתי את הפה במין ובמיי פה.
מה עליי לעשות? יש דרך לכפר? אני לא התכוונתי.
אני מפחדת שהקב"ה יעניש אותי על זה.
אני תמיד מקפידה בין בשר לחלב.
ואפילו אחרי חלב שוטפת את הפה ומחכה חצי שעה לפני אכילת בשר.
מה עליי לעשות?
תודה מראש.
תשובה
בס"ד
שלום רב,
הקב"ה יודע בדיוק מתי אנחנו עושים בכוונה רעה ומתי לא בכוונה.
ד' לא מעניש סתם אלא רק את מי שבאמת מגיע לו.
ד' מעניש את מי שבלי העונש לא ישנה את דרכו.
את עשית לא בכוונה, ומשנודע לך התחרטת.
אין לך שום סיבה לחשוש לעונש.
אם את רוצה להרגיש יותר שלמה תקבלי על עצמך להקפיד יותר בהפרדה בין בשר וחלב.