שאל את הרב

הלכה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/08/16 09:22 ו באב התשעו

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני בחור דתי, ברוך ה' מתחזק, נשוי עם 2 ילדים.

אישתי יותר בינונית, מתפלל שגם היא תתחזק מתישהו.

שאלתי לגבי מכשיר טלוויזיה,

אישתי לא מוותרת על הכנסת טלוויזיה לבית, כמו כן עד היום הייתה לנו טלויזיה אבל איך אומרים היא רק ליופי, אנחנו לא רואים טלוייזיה, אני בכלל לא רואה פרט לשיעורי תורה,

הילדים הקטנים רואים סרטים מצויירים , ואישתי מדי פעם , ממש לעיתים רחוקות רואה חדשות וכו,

מה לעשות בנוגע להלכה הרי אני עובר עבירה בכל רגע שהמכשיר נמצא בביתי?? מה עליי לעשות?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אתה לא עובר עבירה בכל רגע שהמכשיר בבית.
הטלוויזיה היא מכשיר לכן החזקתה איננה עבירה.
השאלה מה רואים בה - כאן הסכנה.
אנחנו מסתייגים מהמכשיר מפני שרוב האוכלוסיה לא עומדת בפיתוי וממילא נסחפת לצפיה בתכנים מקולקלים וכך פוגעים בנשמה.
תשמור על עצמך שלא להתקלקל, תוודא שהילדים לא רואים דברים שליליים.
אתה חייב להתחשב באשתך - היא שותפה לחיים שלכם.
אתה יכול לנסות לשכנע אותה אבל לא לכפות עליה.
אשתך - היא אדם עצמאי - תראה מה שתראה, זה לא אחריותך.

כתבות נוספות