שאל את הרב

הפרת אמון \ בגידה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 09/08/16 00:23 ה באב התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב ותודה מראש על תשובתך.

יש לי בת זוג כבר קרוב לשנתיים ואני עומד להציע לה נישואין.

לפני כשלושה חודשים ולאחר שהיו לנו ויכוחים רבים שהיא ביקשה שהשתנה היא הפסיקה לדבר איתי כמו שהיינו רגילים, תמיד היו לנו שיחות מאד ארוכות ופתאום הן נעלמו, היא פשוט נהייתה חסרת סבלנות כלפי. אני מודע שיש לי חלק בזה בגלל שלא נהנתי לכמה מהרצונות שלה ואני מתחרט.

באחד הימים ובפליטת פה היא בעצם אמרה שהיא מדברת עם ידידים שלה צאט\שיחה וכדומה מאחורי גבי, שהכרנו הסכמנו שאנחנו מוותרים על כל הידידים וידידות שלנו ואם מישהו יוצר איתנו קשר אנחנו מיד מספרים אחד לשניה. זו היתה הפתעה גמורה ששברה לי את הלב.

היא בעצם הפסיקה לדבר איתי ודיברה עם הידידים שלה במקום.

על סמך ההיכרות שלי איתה אני כמעט בטוח שלא היה משהו מעבר לצאטים האלו. אבל הספק בתוך הלב לא יכול להניח לי ואני ממש סובל.

יש לי מספר שאלות ברשותך:

1. האם זה שהיא עברה לדבר עם אחרים זו בגידה? האם זה הפרת אמונים, או שאולי זה לא כזה נורא כמו שאני מתאר.

2. בגלל שהיא אדם מאד מאמין, האם אני יכול להשביע אותה שהיא לא נפגשה בפועל עם אנשים כאלה ואחרים? הסיפור הזה לא נותן לי לישון בלילה ומייסר אותי מאד, אני מרגיש נבגד אבל מאד אוהב אותה והיא אותי. אין לי ספק שהיא לא תשקר בשבועה. השאלה אם מותר לי להשביע על דבר כזה?

3. אם היא מסרבת להישבע, האם יש מה לעשות?

4. איך עושים השבעה? יש איזה טקס מקובל? צריך רב בטקס?

תודה רבה,

א

תשובה

שלום

א. זה לא ראוי מצידה להפר הסכמה ביניכם בלי שיחה על כך. אך לא ראוי גם מצידך ליצור הסכם רשמי שכזה שאוסר עליה לדבר עם אחרים. כמובן אתה צודק שארוסה לא צריכה לשוחח עם גברים אחרים (חוץ משיחת נימוסים או שיחה של צורך בלי חיבה). אך הדרך להגיע לכך אינה בקביעה כזו אלא בשיחה על כך ובהבנה שזה יקרה בקצב נכון, אם כי ראוי שיקרה מהר ככל הניתן. זו אינה בגידה אלא חולשה, וצורך לבסס יותר ביניכם את עמק השווה בשיחה.

ב. אין לעשות כך

ג. להחליט עם עצמך. אתה מאמין ביכולתה להשתנות בהקדם- תשאר. אינך מאמין- תעזוב אותה. כמובן קריטי להתחתן עם יראת שמים ולא עם מישהי שעולמה רחוק מכך.

ד. לא צריך רב לשם כך, אך אין להשביע בדבר כעין זה כארוסים.

בהצלחה

כתבות נוספות