שאל את הרב

בקשת סליחה מהשם

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/08/16 15:28 ג באב התשעו

שאלה

שלום,

אני בן 30 נשוי.

אשתי בהריון חודש חמישי, ובעצם מאז שהיא נכנסה להריון אנחנו לא מקיים יחסי מין, גם היא לא מראה עניין, אבל לא רק בגללה, בשבילי זה נראה מוזר לקיים יחסי מין כשיש תינוק בבטן.

לצערי נפלתי פעמיים בחודשים האלה, לפני חודשיים הייתי במכון ליווי ולפני שבוע הייתי שוב במכון ליווי אחר, כמובן שהשתמשתי עם אמצעי מניעה, לא שזה מרכך את החטא....

מאוד הצטערתי על הנפילות האלה, נכנס לי ממש צער גדול בתוכי.

הגעתי למצב שאחרי הפעם האחרונה נכנסתי לפחדים חרדות ודאגות שאלוקים מאוד כועס על מה שעשיתי כי שמעתי שאלוקים מעניש במחלות אנשים כמוני. משבוע שעבר בערך איזה 4 ימים בקושי הכנסתי משהו לפה, לא היה לי תאבון מרוב הדאגות והפחדים, בקושי ישנתי...במהלך השבוע הזה התחזקתי קצת, התחלתי להניח תפילין כל יום, להתפלל מנחה וערבית. אני מודה שבעקבות התפילות שלי וגם ראיתי הרצאות, אני מרגיש קצת יותר טוב וחזר לי קצת התאבון.

בסך הכל אני בחור טוב, תמיד מוכן לעזור לאנשים מסביבי, משתדל לא לעשות רע לאף אחד ולא לעשות לשון הרע. אני בחור שבא מבית חילוני זה לא פשוט בשבילי עכשיו לחזור בתשובה לשמור שבת, זה קשה לי מאוד.

אבל אני כן רוצה שיסלחו לי משמיים על מה שעשיתי, שאני אקבל מחילה על מה שעשיתי, איך אני יכול לבקש סליחה על דבר כזה לפני הקדוש ברוך הוא שהוא לא יעניש אותי.

כל מה שאני רוצה כרגע זה לחכות לילדה שלי ולגדל אותה.

תשובה

שלום וברכה

נראה מדבריך שאתה בדרך הנכונה.
הדרך הנכונה מתחילה ברצון להיות טוב. טוב לשמיים. טוב לבריות.
ללכת למכוני לווי אינו טוב לשמים, וגם אינו טוב לבריות - לא לאשתך, וגם לא לאישה שאתה הלכת אליה, וגם לא לעצמך.
על כן, הדבר הראשון והחיוני בתשובה הוא עזיבת החטא; הכרעה פנימית שאתה לא חוזר לשם; שאתה חי עם אשתך בנאמנות, בקדושה ובטהרה.
אלו הצעדים החיוניים לעשייה.
ומתוך כך, לקבל על עצמך משהו שתתחזק בו. הרעיון הוא שהנפילה שנפלת תיהפך אצלך למנוע שיניע אותך לעשות משהו טוב, וכך הופכים רעה למקור לעוצמה טובה.
זו המשמעות העמוקה ביותר של התשובה.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?


כל טוב

כתבות נוספות