שאל את הרב

פדיון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/07/16 20:24 יג בתמוז התשעו

שאלה

שלום לרב,

בשעה טובה נולד לי בן בכור בכ"א בסיון. רציתי לשאול מתי יש לערוך את טקס הפדיון. הדעות בעניין חלוקות ואשמח להבהרה בנושא. חלק טוענים כי יש לערוך את טקס הפדיון רק ביום ה - 30 בשעות הערב או ביום ה 31 בשעות הבוקר. חלק אחר טוען, שניתן לערוך פדיון גם אחרי 80 יום.

תודה,

ליעד.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הפדיון בדיוק ביום ה- 30 לא לפני ולא אחרי.
יום ביהדות נקבע לפי זמן שקיעת השמש.
עיין שתי תשובות מפורטות:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=257472
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=269700

מזל טוב!

כתבות נוספות