שאל את הרב

הקינאה!!!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/07/16 02:08 יא בתמוז התשעו

שאלה

שלום! אני בן 16 ועולה לי״א. אני כבר המון זמן משתדל לעבוד על עצמי וכל פעם זה קשה לי מחדש. ב״ה אחרי תקופה לא קלה בחיים שלי זכיתי שסוף סוף יש לי חברים טובים שאוהבים אותי ודואגים לי וגם אני להם. אבל הרבה פעמים יוצא לי להרגיש שהם שניהם נמצאים יותר ביחד מאשר איתי ואוהבים יותר אחד את השני מאשר אותי. איך אני מפסיק לקנא? איך אני גורם לעצמי להבין שאוהבים אותי כמו כולם?! אני יודע שהם אוהבים אותי אבל לפעמים כשאני רואה אותם ביחד אני ממש מקנא ורוצה גם, ואני גם ממש מתבייש לדבר עם מישהו מהם על זה. מה לעשות??!!

תשובה

שלום אחי,
תיארת תופעה מוכרת וחשובה מאין כמוה. אכן אחד הדברים החשובים ביותר לאדם, לנו, הם חברינו המביאים לנו יציבות, מקום, אהבה, ונחת. דווקא בגלל החשיבות שיש לנו לחברות, לא פעם אנחנו תמהים וקצת חוששים שמא זה לא באמת, שמא החברות איתנו היא "בלית ברירה" וכד´.. תודה לך על השאלה.
ראה, כפי שציינת אתה מודע לכך כי הם חבריך, שהם אוהבים אותך ושהם אתך. הנקודה שבגללה לפעמים מתערערת לנו היציבות היא לאו דווקא בגללם- אלא בגללנו.
כמה פעמים ביום אנחנו מזכירים לעצמנו במה אנחנו טובים? כמה אנחנו בכלל שמחים בהצלחות שלנו בחיים – לעומת הנפילות? כמה פעמים ישבנו עם עצמנו רק לרגע ותהינו מה התכונות הטובות שלנו? למעשה רובנו-לעולם. ולכן אנחנו גם מוצאים עצמנו בכל מיני סיטואציות-מתערערים. כאשר צוחקים עלינו, כאשר אנחנו לא מצליחים במבחן או כאשר יש לנו אתגר – אנחנו לא מאמינים בעצמנו!
אתה עצמך אמרת כי את יודע שחבריך אוהבים אותך- רק מעצם שאלתך אני רואה שאתה אדם מאד אמיתי – עובדה שבאת לשאול ולא נותרת עם השאלה בליבך. ככה, מבלי להכיר אותך. ודאי שלחבריך יש לא מעט סיבות להיות כאלו – כי גם הם חשים שיש בך משהו, חיבור, קשר שמייצר הדדיות, שממלא אותם כפי שהם ממלאים אותך.
לכן, כמדומני שווה לשבת ולכתוב לעצמך את כל הדברים שאתה מוצלח בהם – אפילו כל יום דבר אחד! נסה לייתר לעצמך "רשימת חוזקות" שיש בך – וזה וודאי יכול לתת תזכורת – ל"למה הם חבריי"? למה אני אדם שיש בו תוכן, שיש בו משמעות! ובעיני זה יקרין גם לעוד נושאים בחיים..
בסוף דבריי שוב אודה לך, השאלה שלך חשובה, והיא תזכורת גם עבורי.
ממליץ בחום על הספר של מרים אדהאן – "מי מושלם?" ספר מושלם עוזר להבין את עצמנו..
אשריך אחי!
אם לא דייקתי או כל דבר
תמיד בשמחה – hananb1081@gmail.com
חנן.

כתבות נוספות