שאל את הרב

שמירת נגיעה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 10/07/16 12:12 ד בתמוז התשעו

שאלה

שלום!

לא מזמן חגגתי בת מצווה, והחלטתי לקבל עליי לשמור נגיעה.

אני באה מבית דתי, ואנחנו מאוד חזקים בדת, ומדי פעם אני לוקחת על עצמי כל מיני דברים, אבל אני טיפוס כזה שקשה לי לעשות משהו, אם הוא לא נראה לי הגיוני.

אני יודעת שצריך לשמור נגיעה גם מבני דודים,

אך ברצוני לדעת מדוע? יש לי בני דודים, שגדולים ממני בהרבה, שאני רואה אותם פעם בשנה או יותר, ואני רוצה לתת להם חיבוק, כי הרבה זמן לא ראיתי אותם. אני לא מבינה למה אני, ילדה בת 12, לא יכולה לתת חיבוק לדוד שלי שהוא בן 50, או לבן דוד שלי שאני רואה אותו פעם בשנתיים, שהוא בן 23. אני רוצה לקיים את המצווה זאת, ובינתיים מבת המצווה שלי, עוד לא התראינו, אך ברצוני לדעת, מדוע, בן דוד שלא ראיתי אותו הרבה זמן, אסור לי לחבק.

בתודה ובהערכה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

מזל טוב להכנסך בנועם המצוות

שאלתך היא שאלת הרגש והשכל. דהיינו את מתארת את הרגש שיש לך מול בני משפחה וזה טוב ויפה ואילו השכל אומר שצריך להזהר לצערנו המקרים בתוך המשפחה הם מרובים, ר"ל. (מספיק לשמוע בחדשות כדי להכיר את המציאות). על כן אמנם יש מקום גדול לרגש אבל בגלל שצריך שמירה גדולה ואין אפוטרופוס לעריות חכמים קבעו גדרים, כשם שאיסור נגיעה שייך גם באדם מבוגר ולאו דווקא בצעיר, כאשר עושים גדר למצב מסויים הדבר לפעמים בא על חשבון דברים אחרים, אבל באופן כללי כשמסתכלים על כל המערכת עדיף עודף זהירות ולא חלילה מקרה יחיד מצער.

מזל טוב
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368