שאל את הרב

איך אפשר לדעת שה' באמת מקשיב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/07/16 01:41 ל בסיון התשעו

שאלה

איך אני יכולה לדעת שה' באמת מקשיב למה שאני אומרת? אני מבקשת דברים ומרגישה שאני מדברת אל עצמי ושה' לא באמת שם כדי לשמוע אותי.. יש לו עוד עולם שלם לנהל והוא לא יכול לשמוע אותי ולהקשיב לי באופן אישי (זאת ההרגשה שלי..) אני יודעת שאומרים שה' יכול להקשיב לכולם כל הזמן ושהוא מעל למה שאנחנו מסוגלים להבין,אבל עדיין אני לא מרגישה שמישהו מקשיב לי כשאני מתפללת או מבקשת דברים.

ותמיד קורה לי שאני מתפללת לה'שיקרה משהו וזה לא קורה.. יכול להיות שזה לא טוב בשבילי, אבל אני מתפללת על המון דברים, איך כולם לא טובים בשבילי..?

לא יודעת, אני מרגישה ממש לבד לפעמים ולא מרגישה שיש איתי מישהו כמו שאני אמורה להרגיש שה'איתי תמיד..

תשובה


שלום לך יקרה!

את מתארת קושי שמעסיק רבים מאיתנו. רבים רוצים להרגיש את ה´ ולא תמיד מצליחים. קודם כל חשוב לי לומר לך שעצם הרצון שלך להרגיש את ה´ איתך, מעורר הערכה רבה. אשרייך על רצונות גדולים שכאלה. בשביל להרגיש את ה´ בחיים וכמובן בזמן תפילה, כדאי להבין קצת יותר מהי התפילה, ובמה תלויה ההרגשה שה´ איתנו..


[מחשבה יוצרת מציאות..]

אז באמת מהי תפילה ולמה היא נועדה? ה´ הטוב זיכה אותנו להתפלל אליו, וכך לחוש קרובים אליו. האמנם? באמת רבים מתקשים בלהרגיש את ה´. אבל ללא ספק זה אפשרי. השיח עם ה´ גם כשלא חשים את קרבתו, מאפשר לנו להוריד במילים את הרצונות שלנו. לדייק מה בדיוק אנחנו רוצים להיות וככה לשנות מציאות.

למה אני מתכוונת? לפעמים אנחנו רוצות ולא יודעות מה בדיוק אנחנו רוצות. השיח עם ה´ מזכה אותנו בהזדמנות פז להגדיר ולדייק את מי שאנחנו ואת מה שאנחנו רוצות. וכך, כשהמחשבה ברורה והרצון מחודד, אפשר לבחור במעשים הנכונים לטובת הרצון שלנו ולאט לאט בכוחנו לשנות את המציאות. זאת בהתאם לרצון שלנו. ברגע שהמחשבה שלי ברורה לי, יותר ברור מה אני צריכה לעשות בשביל שהיא תהיה מציאותית. קחי לדוגמא, משהי שמתקשה בחשבון. כדי להתגבר על הקושי היא יושבת עם עצמה ומנסה לחדד מה בדיוק קשה לה בחשבון. ורק ברגע שתעלה על הנושא שבו היא מתקשה, לדוגמא בשברים, היא תדע כיצד לעזור לעצמה ולפתור את הבעיה. כך בדיוק קורה בתפילה. על ידי הפנייה לה´ אני מדייקת לעצמי מה אני רוצה, וכך מתברר לי מה יש בידי לעשות בכדי לקדם את מה שאני רוצה, מעבר למה שהקב"ה יעשה.


[טוב ה´ לכל ורחמיו על כל מעשיו?!]

מעבר למה שהתפילה עושה עלינו כמובן להאמין שה´ שומע אותה. הפער בין העובדה שה´ שומע את התפילה לבין התחושה שלנו שאנחנו "מדברות לקיר", נובע לפעמים בגלל שהרצון שלנו לא זהה עם רצון ה´. לפעמים אנחנו חושבות ש"כך וכך זה הכי טוב עכשיו". ולכן וודאי שזה מה שיקרה אם אתפלל חזק.... אבל הקב"ה, הוא בעל יכולת אין סופית להביט על המציאות בעין רחבה ובמבט לטווח רחוק אשר הוא שמנחה את בחירותיו. אזי ה´ הוא טוב לכל! אך לפעמים אנחנו רוצות משהו, וה´ יודע שמשהו אחר יהיה טוב עבורינו יותר ולכן הוא פועל בשונה מתפילתנו ואז ישנה תחושה שאנחנו מדברות לקיר. אבל בפועל ה´ איתך תמיד והוא דואג לך לא רק לעכשיו אלא גם לעתיד. לעוצמות שנבנות בך נוכח קשיים, לכוחות שנולדים לאור כל מיני התמודדויות. ובזכות אותם כוחות תוכלי לגדול ולצמוח עוד ועוד בע"ה. אם רצונות גבוהים כמו שלך אני מאמינה שעוד תגיעי רחוק וגבוה. אשרייך!


[מה יותר יפה לי? המשקפיים הורודות או הירוקות?!]

כדי להרגיש את ה´ איתנו, כדאי לבחור במשקפיים הנכונות. כלומר התחושה שה´ לצידך לא בהכרח צריכה להיות תלויה במה שקורה לך כאן ועכשיו. אלא היא תלויה במבט שתבחרי להסתכל על החיים. ברגע שבוחרים לראות ה´ לצידך, רואים אותנו... בטח זה נשמע לך מוזר.. אבל זה לגמרי כך. ה´ מתגלה דרך אנשים שפוגשים, אירועים שקורים ואפילו משברים שמבלבלים. אם נבין שבכל ה´ נוכח, והוא מכוון כל דבר קטן נוכל לחיות את החיים בתחושה רגועה יותר. תחושה שיש מי שמכוון את הכל לטובתך גם אם זה נראה אחרת. מבט חיובי שכזה על משברים לדוגמא מאפשר לכך לחפש את התועלת מן המשבר ואת הטוב שיוצא לי ממנו. כך תוכלי לצמוח מהמשברים שה´ מזמן לך. שהרי ה´ מזמן לנו דברים רק בשביל שנצמח מהם.. אבל כאן זו הבחירה שלנו. ואם נבחר במשקפיים שרואות את ה´ בכל, נזכה באמת רק לגדול.


[ועוד טיפ קטן]

כשרוצים דברים מוחשיים אז ברור לנו להתפלל עליהם. כלומר, ברור להתפלל על הצלחה במבחן, על פרנסה טובה, על חברות טובה. אבל על דברים רוחניים זה קצת מוזר לפעמים.. אך האמת היא שה´ זיכה אותנו בתפילה שבה אפשר להתפלל על הכל! באמת על הכל.. לכן טיפ קטן- תעיזי לומר לה´ יתברך בכנות את מה שליבך כואב. תאמרי בפשטות ה´ אני רוצה להרגיש אותך.. ובע"ה הוא יעזור לך.


[קחי שלוש נשימות ותרפי..]

ומעבר לכל ההשתדלות חשוב גם לשחרר קצת מהדאגה.. ולהרפות. לפעמים שכל כך רוצים משהו ועסוקים בו לרוב לא שמים לב שהוא הגיע... כמו למשל כששומעים שיר ורוצים כבר להגיע לפזמון בשיר.. ומרוב המאמץ להקשיב ולצפות לפזמון פתאום קולטים שהוא עבר ולא שמנו לב.... לכן כמו כל התקדמות בחיים חשוב לפעמים ולשחרר ולאפשר לה´ להתגלות בלי שנחפש אותו כל הזמן.
אז החכמה היא לבחור את המבט הנכון על המציאות ולאפשר לה´ להופיע באהבה אלינו.... וכמובן אל תשכחי שכל שינוי לוקח זמן. וגם הבחירה להביט במשקפיים אחרות דורשת השתדלות וזמן.. אז לאט לאט בע"ה תצליחי. שה´ יהיה בעזרך בכל.


וכמובן אם תרצי להמשיך להתכתב או שמשהו לא ברור, את מוזמנת בשמחה לפנות אלי במייל שלי
shirtehori@gmail.com או באתר.

שיר


כתבות נוספות