שאל את הרב

שמירת העניים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/07/16 18:02 כז בסיון התשעו

שאלה

שלום דבר ראשון אני מאוד מעריך אתכם. הבעיה עכשיו אני במצב מאוד מבולבל, אני די דוס, ואני ממש מנסה לשמור את העיניים! אבל, כל יום אני נכשל, אני אומר לעצמי היום אני יפסיק ואני נופל שוב ושוב ואני מתחרפן מה אני לא יכול להתגבר?!אני ישמח לחיזוק

תשובה

שלום לך יקירי!

טוב שסיפרת גם אני מאד מעריך אותך שבחרת לשתף אותי במה שהרבה לא מעזים לשתף בגלל ש"מבחוץ" אני מרגיש, אני מזהה את עצמי, כ"דוס". ומצד שני, באופן נסתר, אני נכשל ונופל ומרגיש את עצמי כ"גרוע".

אז דבר ראשון, אני רואה שאתה כן ממש מנסה, וזה הדבר הכי חשוב, כל עוד המטרה שלך כן להתגבר, אז אתה בדרך הנכונה.
ומה שמנסה היצר זה לא שתיפול, זה קל מדי, עיקר העבודה שלו זה על הייאוש, כי אם התייאשת, הוא ניצח, ואז הוא יעבור כבר לתחום אחר, כי אתה כבר ממילא בידיים שלו, אז הדבר הראשון שתתמקד זה לא להתייאש ותמיד תנסה להמשיך להתגבר.
איך מתגברים?
אז במובן העמוק של הדבר, לעסוק בבניין האישיות והנפש שלך, להוסיף ברוחניות ובאמונה, להתמלא בתוכן ערכי ותורני, בפרט תוכן השייך לך, וגם בתחום היצירתי, שכן היצר = יצירה, הנפש רוצה את הסיפוק שלה, את היצירה שלה, והיא רוצה להתענג, ולכן הרבה פעמים היא הולכת למקומות זרים.
אין ספק שהיום יכולת הטכנולוגית וההפקרות ברחוב חוגגת, וקשה בפרט בגילך לשמור את העיניים, אבל תדע לך שמי ששומר את עיניו הוא בדרגה גבוהה מאד! אומר האר"י הקדוש, שמעלתו יותר חשובה מהתנאים, כי הכול יחסית לניסיונות של הדור, ולא רק זה, אלא שהקב"ה משתבח בו ביותר ויש כמובן עוד מעלות נשגבות.
ולכן טוב שתעמיק במעלת מי ששומר את עיניו.
יש עוד עצה, יוסף הצדיק כמעט ונכשל באשת פוטיפר, וברגע האחרון נראתה לו דמות דיוקנו של אביו, שאמר לו שחבל שהוא לא יכתב על אבני החושן, ומיד זה עזר לו להתגבר.
מה שאני למד מכאן הוא, שאביו הוא השורש שלו, הוא זה שמחזיק אותו, מרוב הבושה ומרוב הקישור לאביו, זה נתן לו אומץ וחוזק להתגבר.
ודבר שני, שהדאגה לעתיד שלו, לא נתנה לו מנוח, וזה נתן לו חוזק להתגבר.
אז מכאן אני רוצה להציע לך. א. תמיד תהיה מול עיניך דמות של אביך או רב חשוב או מדריך שאתה מחובר וקשור אליו, ותחשוב באותו רגע מה הוא יגיד מה הוא יחשוב עליך. ב. מה העתיד שלך, איזה עתיד מזהיר צפון לך, חבל שהוא יתקלקל, תתן לעצמך שבחים, אפילו תכתוב דברים טובים על עצמך ותשים בכיס. ואז תחשוב כל הזמן, אני אדם חשוב, אין זה ראוי שאני אפול.
וגם אם נפלתי, אני אתגבר ושוב אקום, צדיק, לא נאמר עליו שהוא לא נופל, אלא שבע ייפול צדיק וקם. העיקר שהוא יודע לקום להמשיך הלאה.
העצה נוספת של חז"ל: אל תכניס עצמך לידי ניסיון, כלומר, תמיד אינטרנט חסום גם בכיס וגם בבית, הרי אתה לא תיסע בל חגורת בטיחות, אז גם פה.
אם יש לך דרך אחרת, אז תלך בדרך אחרת יותר נקייה.
דבר נוסף ובזה אסיים: תפרגן לעצמך על כל כמה התגברויות, תקנה לעצמך משהו טוב ומפנק.
בהצלחה רבה!
בברכה חן
להמשך קשר chencorcos@gmail.com

כתבות נוספות