שאל את הרב

איך אני יודע אם אני אוהב אותה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/07/16 11:23 כה בסיון התשעו

שאלה

אני בן 18 , מסיים יב. הכרתי מישהי והתחלנו לדבר הרבה , מפה לשם נהיינו חברים. בשלב מסוים בקשר פתאום התחלתי לחשוב לעצמי אם אני באמת אוהב אותה. ואז החלטנו על הפסקה קצרה בקשר כדי לנסות להבין את זה. עכשיו אנחנו בהפסקה , ואני לא יודע אם אני באמת אוהב אותה.

מצד אחד אני ממש רוצה שנמשיך לדבר , ואני רוצה לבנות איתה בית.

מצד שני , אין לי את ההתלהבות שהיתה לי בתחילת הקשר שלנו.

איך אני יודע אם אני באמת אוהב אותה או לא ?

תשובה


אהלן! בהחלט שאלה חשובה. אתה נמצא בשלב מיוחד- מעבר ממערכת החינוך הסגורה אל החיים בחוץ, ישיבה/מכינה/צבא. וזה בהחלט הזמן לבחון את עצמנו ולהבין מה אנחנו מרגישים ביחס לדברים המתרחשים בחיינו.


[האם אני מוכן לקשר זוגי?]
היופי בשלב ביניים כזה, בו אנחנו יוצאים ממסגרת אחת לשניה, הוא שבכך אנחנו יכולים לעשות הערכה מחדש. לעצור ולבדוק איפה אנחנו בחיים, ביחס למטרות שלנו וביחס לשאיפות שלנו ובכך להתקדם במסגרות ההמשך. קשר הינו דבר עמוק וחשוב שצריך להבנות מתוך חשיבה ומתוך היכרות ומדעות עצמית גבוהה של האדם עם עצמו. לכן, עוד לפני שאנחנו מחפשים את החצי השני שלנו, אולי כדאי לשאול את עצמנו- האם אנחנו יודעים מי אנחנו? האם אנחנו סגורים על דרך בה אנחנו הולכים? או שכדאי לעצור לכיול ואז להמשיך?


[המאפיינים של קשר משמעותי ]
בנוסף, קשר איננו בנוי על ההתלהבות הראשונית. ההרגשה הזו מגיעה בכדי לעזור לזוג ליצור חיבור ראשוני טוב. קשר שמתפתח בעתיד לבניין בית יודע המון עליות ומורדות ויותר מכך- יודע שיגרה. היופי באהבה ובקשר אמיתי הוא הרגש שבתוך השגרה. היכולת לשמור על הגחלת גם בחיי היום-יום הפשוטים. דבר זה איננו פשוט ומצריך עבודה של שני בני הזוג. לעתים כדאי לשאול את עצמנו האם אנחנו נמצאים במקום הנפשי המתאים לשגרת הזוגיות? האם יש כאן חיבור שמתפתח מעבר להתלהבות הראשונית או ששם הוא נשאר? לפעמים, אפשר להבחין בזה באלמנטים הקטנים של היומיום. שיחות החולין הקטנות, ההתנהלות בשגרת החיים- האם הקשר תופס שם משהו משמעותי? האם הוא נמצא ברקע המחשבות שלנו או שמא רק כאשר נפגשים/מתעורר איזשהו רגש אנחנו חוזרים להתלהבות?


[הדדיות ושיתוף]
מטבע הדברים, קשר זוגי הוא לא "סולו גיטרה" אלא נגינה בארבע ידיים. ולכן לצד הלבטים והתחושות שלך, רצוי להכניס למשוואה גם את התחושות של הצד השני.לא חייבים לדבר על כך ישירות, אבל כדאי לקחת בחשבון שאתה לא נמצא בסיפור הזה לבד, ואולי לצד השני יש מה לתרום להתלבטות שלך, ולמחשבות לגבי עתיד משותף כזה או אחר.


[לסיכום]: הצגתי כאן כמה מרכיבים של קשר זוגי, שיכולים אולי לסייע לך לחשוב על הכיוון שבו אתה מעוניין ביחס לקשר שתיארת. בכל מקרה, כדאי מאוד לשקול לשוחח בנושא לא רק עם השותפה שלך לקשר, אלא גם עם חברים טובים, בני משפחה, ובכלל אנשים שאתה מעריך וסומך על דעתם ועל כושר השיפוט שלהם, שנמצאים סביבך. במקרים רבים, אנשים שמכירים אותך קצת יכולים לספק לך תובנות משמעותיות בנושאים שונים, וגם לגבי זוגיות והקמת משפחה.

מקווה שעזרתי, כאן לכל שאלה!

דוד

david@mda101.org.il

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368