שאלה
בע"ה
לרב,
ראיתי שהרב כתב שיש מצוות שאם עוברים עליהם אז לא מספיק לחזור בתשובה ולפעמים יש ייסורים.
אני חוזר בתשובה. יש דרך להתחמק מהייסורים?
דודו
תשובה
שלום
כך כותב הרמב"ם ע"פ הגמרא, יש עבירות שכפרתן גם בייסורין, ויש כאלו שגם יום המיתה. אך אין הכוונה שיש לחפש ייסורין או לייחל למיתה. אלא שאם באין על האדם, יתלה במעשיו ויכוון לכפרתם. וביום המיתה יעמוד בתשובתו.
אמנם, כתב רבינו יונה בשערי תשובה שמידת החסד יש בה כדי למחוק אפילו ייסורים אלו של כפרת העבירות שתלויות גם בייסורים. לפיכך תרבה בחסדים.
חזק ואמץ