שאלה
שלום ומבורך
יש לי חברה מזה כמה שנים ואנו אוהבים מאוד
ומקיימים יחסים היא משתמשת בגלולות.
לאחרונה חשבנו על להתחתן.
עד שנגיע ליום החופה.
האם היחסים שלנו בגדר פגם הברית?
רצוי לציין שהיא טובלת בים.
ואנו לא מתקרבים זה לזה בזמן שהיא נידה.
אני מבין שאמצעי מניעה המותרים היום זה גלולות.
האם אני פוגם ברית?
תשובה
בס"ד
שלום וברכה
א. אדם שחי עם אשה בלא חופה וקידושין עובר על איסורים רבים. (ייחוד, נגיעה והנאה מאשה שאינה אשתו, קדשה).
ב. גם עובר על פגם ברית מכיוון שאין כאן נישואין והרי זה הוצאת זרע לבטלה.
ג. הנשאו במהרה בדת משה וישראל
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ