שאלה
שלום,
האם ניתן לצרוך ויטמין (נוזלי, עם טעם) המוגדר כטבעוני, ללא כשרות?
ובכלל באופן כללי, האם מותר לצרוך בחו"ל מוצר עם חותמת של "טבעוני" ללא הכשר (דווקא מוצר שמיוצר בחו"ל, בגלל ענייני תרומות, מעשרות וכו')?
תודה.
תשובה
בס"ד
שלום וברכה
אם הוא טבעוני לגמרי (יש פעמים שמותר לתת תוספים מסוימים) ללא כל תוספות - אפשר להשתמש. אבל כשיש חומרי טעם וריח או חומר משמר - אין להתיר.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ