שאל את הרב

תשלומי מכס ומיסים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 17/06/16 14:22 יא בסיון התשעו

שאלה

האם יש צורך כשמזמינים באינטרנט באתרים כמו איביי להגיד כל פעם שאתה קונה מוצר למוכר שיצהיר את הכמות האמיתית של המוצר כדי שנשלם מכס בצורה חוקית בכמות הנצרכת או שזה כבר כביכול לא עינייני מה המוכר עושה וכמה הוא מצהיר, אני מקווה שזה לא לשון הרע מה שאני אומר עכשיו, אבל אני מקווה שברור לרב שרוב המוכרים באיביי מצהירים ערך נמוך או מתנה כדי שהקונה לא ישלם מיסים. מה הדין בזה? תודה מראש.

תשובה

בס"ד

שלום וברכת

נושא מס ערך הוא חובת המוכר, הקונה צריך לדעת שעובדים כחוק, אבל פרטי המעשה האחריות על המוכר. אם המוכר מציע לאדם לשנות מספרים הדבר אסור.


בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות