שאלה
בס"ד
שלום רב, אני בת 15 הורי גרושים לאחות אמי יש חבר בזמן הגירושין הוא היה בצד אמי ניתק קשר עם אבי וכן ליכלך עליו פגע העליב אותו ובקיצור לא מכבד אותו היו משפטים בין הורים והוא מסכסך ולא עוזר הבן שלו מתחתן עוד מעט אמי והמשפחה רוצים שאבוא לחתונה אמרתי שאני לא מתכוונת לבוא המשפחה בקשר טוב איתו אמי אחותי הקטנה נטרלית ואחותי הגדולה (בת 20) הולכת לחתונה האם אני צריכה ללכת? או לא ? ומה לומר ? דבר נוסף חבר של אמי גר איתני בבית הם לא נשואים האם אני חייבת להיות בגדרי צניעות גם כשהוא בבית לפעמים אני פגימה ופתאום הוא צץ .. תודה רבה מראש והמשך יום טוב:)
תשובה
שלום וברכה
כואב מאוד לקרוא את מה שאת כותבת. אני מקווה שתמצאו את הדרך הטובה ביותר לחיות בטוב.
את רשאית להחליט כרצונך האם ללכת לחתונה או לא. את לא חייבת לא ללכת, אבל אם את רוצה, ואולי דרך זה אולי לקדם את היחס הטוב לאביך האמיתי - מותר לך ללכת.
לגבי גדרי צניעות: זה הבית שלך, ומותר לך ללכת בו בדרך שאדם הולך בביתו. אם יש לך את היכולת ואת הכוח יהיה טוב כי תלכי באופן צנוע כשהוא נמצא.
כל טוב