שאל את הרב

חזרה לנקיות בשמירת העיניים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/06/16 01:04 ט בסיון התשעו

שאלה

שלום,

ראשית רציתי להודות לכם על האתר המבורך, רק קצת חבל שלא עולות כמעט שאלות חדשות לאתר.

רציתי לשאול- ככל נער מתבגר בערך, נפלתי באינטרנט מאיזור גיל 13 עד תחילת גיל 15. בתחילת השנה הזאת, שבערך קצת אחרי יום הולדת 15, נגמלתי, ומאז לא ראיתי דברים כאלה, כבר 8 חודשים ב״ה, ואפילו אני משתדל בשמירת העיניים ברחוב בסניף וכו׳.

הבעיה מתחילה בכך שעדיין יש מידע גדול בנוגע לכל המושגים והדברים המיניים שעולים בחדשות למשל או סתם בחיים, שהמידע הזה אצלי תקוע חזק בתוך המוח. ואני מפחד שזה פשוט יישאר לי לכל החיים, שכל דבר שאני שומע בנושא יש לי אסוציאציות. יש דרך או אפשרות לשכוח איך שהוא דברים כאלה? או שזה בסדר שאני אדע דברים נרחבים בנושאים האלה?

וגם, זה בסדר למשל לחפש מתוך סקרנות בוויקיפדיה למשל מושגים כאלה? או שזה לא בסדר? תודה רבה!

תשובה

שלום לך ברוך היקר

תודה על המילים הטובות. באמת אנחנו שואפים להוסיף עוד ועוד שאלות חדשות. מצד שני, ברוך ה', יש כבר עשרות אלפי תשובות באתר, ואפשר גם לעיין בהם.

אתה משתף אותנו בהתגברות/גמילה שלך מנפילות באינטרנט והסיפור הזה כשלעצמו הוא מדהים ומעודד מאד! כל כך הרבה אנשים לא מאמינים שיש להם סיכוי להצליח - וברך ה' - אתה מצליח.

צריך לדעת שבכל הנושא הזה של צניעות ושמירת הברית, המפתח הכי גדול להצלחה הוא 'להתקדם הלאה'. הנושאים האלו בטבעם מסקרנים ומושכים מאד, וממילא מעסיקים את המוח שלנו בהרבה מאד צורות. חלק מההתקדמות הוא להפסיק את העיסוק בזה מכאן ולהבא. אני לא חושב שאתה צריך לחשוש מהמידע שאתה זוכר או מהאסוציאציות מכיון שאלו דברים שבדרך כלל מתפוגגים עם הזמן. מה שחשוב זה מכאן ולהבא להמנע מכל עיסוק או מחקר בנושא ולהתעסק אך ורק בדברים שבונים ומקדמים את העולם ובראשם תלמוד תורה וגמילות חסדים.

בהצלחה רבה

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368