שאל את הרב

גרביים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/06/16 08:20 א בסיון התשעו

שאלה

שלום וברכה !!

התחלתי תהליך של השמת גרביים.. אני שלימה עם כל מה שאני עושה ב"ה אני לי צל של ספק !

אך יש משהו שמאוד מציק לי .. בהלכה כתוב שאישה צריכה לכסות את שוקה כדי שלא יראה צורת הרגל.. איך עוזרות לי הגרביים ? הן עושות לי את הרגל יותר מעודנת ..

אני רוצה להגיע למצב שאני עושה משהו שהוא נכון .. ואני יודעת שמלכתחילה צריך חצאית ארוכה אבל יש רבנים שאומרים 10 ס"מ מתחת לברך ואז גרביים.. זה לא מכסה לי את צורת הרגל אדרבה זה מבליט לי אותה אפילו..

ועוד עניין , למה אשכנזיות לא חייבות בגרביים ? בסופו של דבר "רגל באישה ערווה " מדברת לכולם ויותר מזה אני לא רואה משהו שהוא שונה בין ספרדייה לאשכנזייה

אשמח לתשובה מספקת !!

תודה יום טוב(:

תשובה

שלום וברכה

לא יהיה רחוק לומר כי הדבר היפה ביותר בכל אדם, יותר מאשר רגליו או ידיו - הוא פניו.
אף על פי כן, ההלכה לא חייבה ללכת ברעלה.
בשל העובדה שדיני צניעות מחברים תביעות מכולם - תביעות מכולם (גברים ונשים, אם כי מטבע המציאות מעמד היופי של נשים משמעותי יותר) ללכת בצניעות, ותביעות מכולם לא להטיל את האחריות על אחרים ובעיקר אחרות, כי אם להטיל גם הרבה עבודה פנימית על האדם עצמו. כלומר: גם אצבע קטנה של אישה יכולה להפוך לערווה אצל המתבוננים שלא כדין, אלא שההלכה לא חייבה את הנשים להילחם בכך כי אם את הגברים. כאמור, לא כל מה שהוא ״ערווה״ מחייב כיסוי.
היכן מותחים את הקו ?
על זה נחלקו הפוסקים. חלק אמרו שלא ניתן למתוח את הקו ולכן חייבו שמלות; חלק אמרו שניתן אם הכל מכוסה בגרביים; חלק אמרו שניתן למתוח את הקו בחצאית מתחת לברך.


כל טוב

כתבות נוספות