שאלה
למה אסור לחבק אחיינית על פי הלכה אפשר תשובה ברורה
הרי אני לא התחתן איתה או יעשה דברים אסורים
למה צריך בכל דבר להחמיר
הבנו צניעות אסור נשים זרות לחבק
אבל אחיינית
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
לשמחתי לא קראת השבוע עתונים, שבה דווחו על מספר מקרים בתוך המשפחה, והתורה בחכמתה ראתה שיש כאלו שיכשלו ועל כן אסרו כדי לחזק את הצניעות. הם לא רוצים לאסור (אין להם הנאה לאסור) אבל יש להם ראיה אמיתית שראתה את הנעשה היום, והשמירה הזאת נצרכת ביותר. תפנה לעובודות סוציאליות שיספרו לך מספר סיפורים על בני ובנות משפחה. אמנם אתה ועוד רבים לא יבואו לידי מכשול אבל לא כולם במדרגה זו ודין התורה הוא לכולם.
שבת שלום
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ