שאל את הרב

רפואה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 25/05/16 22:34 יז באייר התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב,

לפני כחצי שנה סבלתי מכאבים עזים בחזה ובבטן ולאחר כמה בדיקות מצאו אצלי את החיידק אליקובקטר פילורי בבטן. טיפלתי בו ולקחתי כמה אנטיביוטיקות במשך עשרה ימים ולאחר כשבוע אחרי הטיפול הכאבים חזרו אליי, הייתי בטוחה שהחיידק חזר אך לפי הבדיקות שעשיתי החיידק נעלם והכאבים הם כתוצאה של משהו אחר.. נשלחתי להמון בדיקות ולא מצאו לי כלום. הרופאה שלי כבר מיואשת ממני ובעיקר אני.

הכאבים הולכים וגוברים ומתפשטים לעוד מקומות בגוף ואני ממשיכה לעשות עוד הרבה בדיקות בבתי חולים אבל הן תמיד יוצאות תקינות! ואני לא מבינה למה!! אני מתפללת על זה וגם אנשים מתפללים עליי וזה לא עוזר.. מה לעשות??

תשובה

שלום

אני כואב את כאבך, יה"ר שתהיה רפואה שלימה בקרוב.

עלייך להמשיך לעשות כמצוות הרופאים, ולהשתדל לשמוע חוות דעת שונות בנושא, כולל של פסיכיאטר מקצועי. יש לחצים נפשיים שיכולים לגרום לכאבים מעין אלו, וזה צריך אבחון.

תתפללי לד' בכל יום על כך מקירות ליבך, ובזה את מעבירה את הכאב ממקום ריקני למקום של משמעות אמיתית- ד' איתך וכל מעשיו לטובה, יחד עם זאת שבכל צרתך לו צר. עיקר הצער אינו בכאב הגוף אלא ביחס הנפשי לכאב, ובזה יש מקום נכבד לאמונה בד'.

ישנה סגולה מהחיד"א, לקבל על עצמך עתה שאם תתרפאי תאמרי בפני עשרה אנשים את נשמת כל חי ותודי לד'. החיד"א היה מגדולי הפוסקים ומבעלי הסוד ודבריו חשובים מאד.

כל טוב

כתבות נוספות