שאלה
לכבוד הרב,
הרמב"ם במקום אחד אומר שמצוות בניין הבית הוא מהפסוק לשכנו תדרשו, ובמקום אחר אומר שהמצווה היא מועשו לי מקדש. איך ליישב את זה?
תודה רבה מראש אלי
תשובה
שלום
בלח"מ תרץ שאחד למשכן ואחד למקדש. יש גם דעת הסמ"ג שהמצווה נובעת מפסוק 'שמה תביאו עולותיכם' ולא כהרמב"ם. אך עיין מה שיישב כל הדעות כדעה אחת בערוה"ש העתיד ריש קדשים.
כל טוב