שאל את הרב

24 אלף תלמידי רבי עקיבא

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/05/16 20:30 טו באייר התשעו

שאלה

שלום וברכה.

כבר זמן רב אני חושבת על השאלה הזו. חשוב לי לדעת.

השאלה שלי- למה אסור לשמוע שירים בגלל מותם של תלמידי רבי עקיבא.נכון שהם לא כיבדו אחד את השני. אבל למה מכך שהם לא כיבדו אחד את השני הגיע הצווי של האבל? לא לשמוע שירים. ולהיות באבל.

אני מאמינה מאוד בדרך ה'. ורוצה לקיימו בכל פרטיה ודקדוקיה. אך עם זאת. זה דבר ה? הקב"ה אמר לנו להתאבל על 24 אלף תלמידיו ? מה מקורו של האבל. ? אני אשמח לדעת כדי לקיים את החיוב מתוך ידיעה.

תודה רבה.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בספירת העומר יש שתי סיבות לאבל.
הראשונה, כתובת בגמרא - מותם של תלמידי רבי עקיבא - נאסר להתחתן, מכאן גם לא מנגנים ורוקדים בשמחה.

השנייה התרחשה בתקופת הגלות באירופה. בעונה זו התרחשו מספר התקפות רצחניות ביותר בימי הביניים. זה הבסיס לאיסור תספורת (שלא נזכר בגמרא) ולהחמרת תחושת האבלות.

עייני בפירוט בקישורים
http://ph.yhb.org.il/05-03-01/

https://www.kipa.co.il/jew/holidays/omer/38016.html

כתבות נוספות