שאלה
שלום,
לפני מספר שנים הבטחתי בלב שאם יקרה ... עליי לעשות ...
החלטתי את זה בלב מתוך מודעות לכך שאולי לא אוכל לקיים זאת , וכך לא ייחשב להפרת נדר. (אבל זה היה עם כוונה שלמה).
רציתי לשאול, האם מותר לא לעשות את מה שהתכוונתי?
קראתי תשובות רבנים שאומרות שהבטחה בלב לא נחשבת,
אבל הרי התכוונתי באמת לעשות זאת, ואלוקים שומע גם תפילות שבלב - ואכן נתן לי את מה שרציתי.
תודה על התשובה
תשובה
מותר אך לא רצוי