שאלה
שלום כבוד הרב,
אם ההלכה נקבעה עפ"י בית הלל מדוע בית שמאי לא הלכו לפיהם?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
ההלכה קבעה רק לגבי מי שאיננו צד בויכוח, ולכן אחרי שנים שכבר לא נשארו בית שמאי מקוריים, כולם קבלו את פסקי ב"ה, אבל בתקופה הראשונה של בת הקול נקבעה ההלכה רק לגבי הצבור הכללי, אבל בית שמאי נהגו כשטתם.
שבת שלום
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ