שאלה
שלום לכב' הרב,
אני לא אוהבת את השם שלי (בלשון המעטה), מאד מפריע לי שהוא מופיע בתעודת זהות ובאופן כללי במסמכים וכד'. אם לומר בכנות ובפשטות אז אני פשוט מתביישת בו..
האם אני יכולה להסיר אותו מתעודת הזהות?
תודה רבה
תשובה
שלום
בושה היא תמיד מן הפנים חוצה, ולא מן החוץ פנימה.
אם יש בושה מהשם, אין הדבר בגלל השם עצמו, אלא בגלל הפרשנות שאת מעניקה לו או בשל תגובות הסביבה.
לכן עלייך לנסות לחשוב היטב, בנחת, מהו השם ומה משמעותו האמיתית. ולחשוב אם המשמעות כה פוגעת בערכים שלך, או רק מזכירה לך דמויות מהעבר וכדומה, ותו לא.
אם אין פגיעה בערכים, והשם עם משמעות טובה, אין טעם לשנות אותו. תודי לד' שזימן לך ע"י שמך בירור כה חשוב- מהי בושה וכיצד מתגברים עליה.
הלכתית, אין איסור לשנות שם אם האדם חפץ, אך הדבר אינו מומלץ.
כל טוב