שאלה
****** אבי 16/05, שאלה 393 ******
שלום כבוד הרב,
נאמר בהלכה שאסור לזרוק פת משום בזיון אוכלים.
להלן שאלתי.
1. מה קורה שאכלתי לחמניה, ולא סיימתי אותה כי שבעתי, וגם אני יודע שלא אשלים אכילתה כי הלחם יתייבש. האם איני יכול לזרוק את זה? או שעלי לחכות שהלחם יתבייש ולא יהיה ראוי לאכילה ואז לזרוק (ואז יכולים לבוא נמלים בינתיים).
2. מה קורה בסעודה עם הרבה אורחים, ויש אנשים שמשאירים בצלחת אוכל, ולפעמים גם חתיכות של לחם. מה עושים עם ריקון הצלחת?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
יש לשים את הלחמניה בשקית בפני עצמה או עטוף בנייר ואז אין בזיון ולא גריעא מתרומה (יש שהצריכו ב' כיסויים כדי למנוע ביזוי).
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ