שאל את הרב

חתונה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 15/05/16 23:12 ז באייר התשעו

שאלה

אני בחור שתקן לא מדבר הרבה קשה לי לפתח נושאים קשה לי לזרום בשיחה או מה שנקרה סמול טוק ,או שיש סוג של פינג פונג שהיא זורקת משהו אז קשה לי לשלוף תשובה באותו רגע, זה נובע בעיקר מבעיית זיכרון ועייפות שיש לי . לדוגמא אני קורא הרבה ספרים או קורא עיתון עם כול האקטואליה, ובאותו יום שאפגש עם בחורה אני אזכור רק כותרת אחת או שתיים .מעבר לזה דיבורים מעייפים אותי ואני לא מוצא תוחלת בדיבורים . גם סתם שאני פוגש משהו שאני מכיר בשכונה שלי לאו דווקא בחורה והוא שואל אותי מה נשמע אז אני עונה לא בקצרה בסדר ואין לי בשליפה תשובה יותר מלאה

אני אוהב את השקט את הלבד צריך מרחב אולי כי התרגלתי לזה אני גר לבד ביחידת דיור יש לי את ההרגלים שלי ואני לא סובל שמשהו נכנס לי לחיים ואומר לי מה לעשות

אני צריך בחורה עם אופי שתתן כבוד לרצונות שלי ולעיסוקים שלי בלי שתלחץ ,שכול אחד יתפתח לכיוון שלו בלי להפריע אחד לשני .אני מכיר זוגות שגרים בבתים נפרדים ויש לזה הרבה יתרונות

כרגע אין לי אפשרות לעבור לגור עם משהי במידה ונתחתן גם כי אני עם ילדים ויש איזה איזון עדין ואני לא רוצה לפגוע בו וגם וגם כי הרבה עיסוקים שלי מתרכזים במקום שאני גר בו ,אז לא מתאים לי מגורים משותפים .

כלכלית אני משלם דמי מזונות עבור 4 ילדים ואני גר ביחידת דיור של המשפחה בלי הוצאות בכלל בזכות זה אני מצליח למממן את עצמי ואת המזונות ,ברוך השם לא חסר לי כלום .לכן לעבור לגור ביחד זה אומר עוד תוספת רצינית בהוצאות ואת זה אין לי אפשרות לממן בשנים הקרובות

כיוון שאני דתי ושומר נגיעה ובכול זאת מעוניין בקשר אינטימי עם בחורה אז האופציה שאני מכיר זה להתחתן עם משהי ,אבל העניין הוא שאני לא מרגיש שאני מתאים למסגרת הזאת מהסיבות הנ"ל. אני מחפש משהי סוג של ידידה שנצא מידי פעם בלי מחויבות בלי לחץ ,כמו פעם בחודש או בהתאם לזמינות . והשאלה מה עושים, האם יש אופציה אחרת מלבד להתחתן . ושאלה נוספת אם אתחתן עם משהי לצורך מה שציינתי האם אני מכוסה מבחינת ההלכה בקטע של יחסי מין עם אמצעי מניעה או שזה אותו דבר כמו לשכב עם משהי לא נשואה, ואז אני לא צריך לטרוח ולעשות את המאמצים להתחתן רק או בעיקר בשביל יחסים אינטימיים

אני נמנע לצאת עם בחורות סתם כידידות כדי לא להגיע לידי חט אני נלחם ביצר במשך שנים כי מצד אחד אני לא מצליח למצו

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

שאלתך מורכבת מהרבה שאלות, ועל כן נראה שקשה לענות בצורת מכתב. שאלות אלו צריכות להיות מופנות לרב שגר קרוב אליך או מכיר אותך (לפחות קצת) שרואה את התמונה בכללותה, אבל לצערי לענות במכתב קצר על שאלות שהם בדיני נפשות זה לדעתי לא אחראי. על כן תשתדל למצוא רב ת"ח בסביבה שלך שיוכל לשמוע את כל הפרטים מכל הצדדים ואז בע"ה יתן תשובה נכונה.

בהצלחה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות