שאל את הרב

הפסק בין נטילת ידיים למוציא

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 15/05/16 18:53 ז באייר התשעו

שאלה

****** אבי 15/05, שאלה 391 ******

שלום כבוד הרב,

בעבודה אצלנו יש חדר אוכל גדול, והמקום של נטילת היידים רחוק כדקה עד שמתיישבים עם המגש של האוכל.

ישנה הלכה שאסור להתעסק באיזה עסק בין נטילה לברכת המוציא, ... ואפילו בשתיקה לא יפסיק, אלא תיכף לאחר הניגוב יברך המוציא ויבצע.

להלן שאלותיי.

1. מה עלי לעשות שאני מחוייב לשתוק בין הנטילה עד שאני מגיע לשולחן לברך על המוציא, הרי לפי ההלכה כתוב שמיחד לאחר הניגוב יברך המוציא.

2. במידה ויש לי חתיכה של לחם במגש אוכל, האם אני מחוייב בבציעה ממש או אפשר לאכול מהלחם כפי שהוא?

3. ואם מדובר למשל במגש פיצה, אני חייב לבצוע ממנה או לברך וישר לאכול ממנה באכילה רגילה?

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

א. יש אפשרות לדחות את הנגוב עד מקום האכילה, וכל הדין הוא לא לשהות בין נגוב ובציעה (עיין כף החיים קסו אות י). כמו כן יש הרבה דעות באחרונים שהליכה למקום הסעודה לא מהווה הפסק מכיוון שזה צורך הסעודה, כשם שיכול להפסיק אפילו בדבור לצורך הסעודה (שו"ע הרב).
ב. ראוי לבצוע.
ג. הדין רק בפת, אבל פיצה שאיננה פת אין צורך לבצוע.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות