שאל את הרב

אמא שלי רוצה שנעבור דירה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/05/16 18:51 כח בניסן התשעו

שאלה

אוקיי אז זה הפעם הראשונה שאני באמת מדברת על זה עם מישהו אמא שלי רוצה שנעבור לעיר אחרת בגלל שהחבר שלה גר שם וזה קרוב יותר לעבודה שלה אבל היא לא מבינה שהיא הורסת לי את החיים ככה אין לי שם חברים משפחה כלום ואני אומרת לה שאני לא רוצה ושמה שהיא עושה פוגע בי מאוד והיא לא מקשיבה לי היא אומרת ההחלטה התקבלה אחרי שהרבה זמן שהי אומרת שאנחנו לא נעבור [כי הצלחתי לשכנע אותה] אבל יום אחד בבום היא מפילה עלי את זה אני לא מבינה מה לעשות נמאס לי כבר מכולם אני כבר לא שמחה לבלות עם חברים ומשפחה אני מרגישה שאני כבר משתגעת יש עצה אולי ? בבקשה

תשובה

שלום יקרה!
הקושי שאת מתארת הוא לא קל. לא קל לעבור דירה בגיל יחסית גדול למקום חדש ולפתוח דף חדש מבחינה חברתית. החברה תופסת אצלנו מקום רחב בחיים ואנחנו זקוקים לה, חברה טובה משרה עלינו ביטחון וכוח. על כן, הרצון שלך להישאר במקום המגורים הנוכחי הוא טבעי ובריא לחלוטין.

מה את יכולה לעשות?
קודם כול, לנסות לדבר עם אימא שלך בצורה נעימה ומכבדת. לא על הדרך, באמצע שהיא מכינה סלט לארוחת ערב אלא ממש לשבת איתה ולדבר איתה על מה שמציק לך ועל הסיבות ההגיונות שעומדות מאחוריו. וגם היא מצדה תסביר לך את הצד שלה והכול בצורה נעימה ומכבדת את שתיכן.
אם זה לא עוזר או שאת מרגישה שאין עם מי לדבר, את יכולה לשתף אדם בוגר וסמכותי בחיים שלך. אדם שאת סומכת עליו שיפעל נכון וכראוי. האדם הזה יכול להיות מורה, מחנכת, יועצת, מדריכה או כל דמות סמכותית אחר. לנסות לשתף את אותו אדם בעניין הזה, לספר לו מה את מרגישה ולשאול אותו מה הוא מציע לעשות או אפילו אם הוא יכול לפעול למענך. אולי לדבר עם אימא שלך ולהסביר לה את מצוקתך מהעיניים שלו. הרבה פעמים כשגוף שלישי זר נכנס לתמונה הוא יכול להאיר לשני הצדדים נקודות שלא ראו קודם ולגשר בין הפערים שקיימים.


ברמה הפרקטית, אם תעברו וההחלטה של אימא שלך תישאר על כנה. יש לך שתי אפשרויות: מצד אחד את יכולה להישאר בקשר עם החברים מהמקום הנוכחי, לבוא לשם, להתארח ולשמור איתם על הקשר. מצד שני את יכולה להיפתח לאנשים במקום החדש ולבנות קשרים כמו במקום הנוכחי. גם בגיל גדול ומבוגר אנשים עוברים דירה למקום חדש מכל מיני סיבות, ועדיין מצליחים להיקשר לאנשים חדשים ולבנות קשרים מעולים. אפילו את בע"ה לא תישארי לנצח עם החברים שיש לך עכשיו, את תצאי לתיכון, לשירות לאומי, ללימודים גבוהים, תכירי חברים חדשים ותתחברי אליהם. חברויות חדשות לא פוסלות את החברויות הישנות אלא מתווסף עוד מעגל של חברים וכך אנחנו "אוגרים" לעצמנו עוד ועוד חברים. פעם אנחנו יוצאים בערב עם החברים מהכיתה בתיכון ופעם אנחנו מטיילים עם החברים מהשכונה. אלה לא סותרים את אלה.

מקווה שהדברים עזרו מעט. את מוזמנת לשאול, לערער על הדברים ולפנות שוב במייל שלי או באתר.

מאחלת לך שבע"ה תהיי שמחה ומאושרת שבכל מקום שתגורי.

כל טוב,
רינת rinathaber@gmail.com .

כתבות נוספות