שאל את הרב

בין אהבה להתאהבות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/05/16 17:51 כח בניסן התשעו

שאלה

התאהבתי במישהו, בן 15, הוא שכן שלי, שבבניק ועושה כל מיני שטויות עם חברים שלו, בנוסף הוא לא לומד .אני לא יודעת מה לעשות, מצד אחד אני מרגישה אליו משהו ומצד שני אני לא רוצה את זה. גם כי זה לא מתאים לי, הוא לא ברמה שלי, הוא סוג של חילוני וגם כי אני עדיין קטנה בשביל חבר והוא שכן שלי.. אז בכל פעם שאני נמצאת בחצר של הבניין או אפילו מהחלון.. אני שומעת אותו ורואה אותו... וזה מאוד מציק לי..

השאלה שלי קצת שטותית אבל אשמח אם בכל זאת תענו לי

תודה, איילה

תשובה

שלום איילה,
את נשמעת בחורה חזקה שחשוב לה הבירור. השאלה שלך כלל לא שטותית, וטוב שאת מתעסקת בשאלה הזאת ומנסה לחשוב איך לפתור אותה. כל דבר שמפריע לנו ושיושב אצלנו במקום לא ברור תמיד חשוב שנפתח אותו.



החשיבה על בני המין האחר, זה דבר נורמלי, ואנו עוברים זאת כחלק מתהליך הבגרות הטבעי שקורה לנו. לא פעם אנו מרגישים משהו למישהו.. ומה זה ה´משהו´ הזה? לעיתים יש בין שני אנשים ממינים שונים מתח רגשי, והרבה פעמים אנו מכנים זאת כהתאהבות.

ומה זה התאהבות?
הרבה פעמים עולה מהמילה התאהבות ´לבבות בעיניים´, כלומר תחושה של רגש עז לאדם מסוים, לפעמים על גבול העיוורון.
התאהבות היא שונה מאהבה, לפי דעתי ברגש האהבה יש יציבות וביטחון שמעניקים ומקבלים מהאדם השני ואילו בהתאהבות יש תחושה רגעית, סוג של מתח שלא מרפה, לתקופה קצרה.



אז מה אפשר לעשות במקרים של הרגשת מתח למישהו מסוים?
דבר ראשון לשתף אמא, חברה, מורה, זה תמיד עוזר.
בנוסף, אני הייתי מנסה לחשוב על מילוי הזמן בצורה שלא אתקל בו, כי המרחק והזמן יש להם סגולה ליישב את המחשבות, כלומר, הייתי חושבת על יותר זמן בילוי עם חברות, עזרה בבית, התנדבויות, סניף, חוגים וכו´ כדי להתמלא במחשבות אחרות וכך לצמצם את המחשבה עליו לאט לאט.
גם, את יכולה לנסות לחשוב על מה את באמת רוצה שיהיה בבן זוגך לעתיד, (אפילו ברשימה(, זה יכול לעזור לך במחשבה, הרבה פעמים כשהכיוון שאנו רוצים בו ברור לנו, יותר קל לנו להתגבר על קשיים.
ועוד, אני ממליצה לך לעלות שאלות מול עצמך או עם חברה, מה זה התאהבות? מה זאת אהבה? מה זה חברות אמיתית ונכונה?



לסיכום,
בשאלה העלת נקודה חזקה של התמודדות, כבר בשאלה ענית לעצמך שאינך רוצה להיות איתו, אך יש בינכם מתח, וזו שאלה חזקה איך מתמודדים עם המתח? ואף מפיגים אותו?
כולנו עוברים זאת כחלק מגיל ההתבגרות, לכאורה את עוברת את זה לבד, אבל הגיוני שאם תשתפי חברה, תגלי שגם לה היה קטע מאוד דומה, והשיתוף הזה יכול לעזור ולהרפות מהמתח.
ובנוסף גם השאלות מול עצמך, וההגעה לבהירות עצמית, כלומר, מה את באמת רוצה, יכולים להועיל.
מאחלת לך בהצלחה, מאמינה בך.
יעל

כתבות נוספות