שאל את הרב

קדיש

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/05/16 11:49 כד בניסן התשעו

שאלה

שלום הרב יש לי שאלה

אני וחבר שלי חולקים מי צודק

הקדיש שאנחנו אומרים זה לשבח את בורא עולם ולא קדיש על הנפטר

עכשיו שהנפטר עולה מעלה מעלה מאמירת הקדיש

אני אומר הקדוש ברוך הוא עושה מידה כנגד מידה

כמו שאתה העלת אותי אני יעלה מי שיקר לך

וחבר שלי אומר זה הכרת הטוב

רציתי לשאול מי צודק ? או שיש תשובה אחרת?

והאם אפשר מקורות

תודה רבה הרב

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש הסברים שונים.
להלן ציטוט מתוך תשובות שמצאתי ברשת

לכן בתקופה שבה הנפטר חווה את הגמול והעונש, ילדיו עוזרים לו בכך שהם קוראים קדיש לעילוי נשמתו, ועל ידי הזכויות האלה מתקצרים ימי הזיכוך. כל מצווה שבני המשפחה עושים - צדקה, מצוות ומעשים טובים, הנפטר זוכה לנחול עולם הבא. כמו שאמרו חז"ל, 'כל המניח בן כמותו - לא נאמרה בו מיתה".
http://www.mako.co.il/spirituality-popular_culture/weekly-answer/Article-2717f19110a7241006.htm
הסיבה לכך היא שברגע שהבן מבקש, למרות הקושי מהניתוק ומהפטירה, שיתגדל שמו של הקב"ה בעולם – זה מעורר סנגוריה מאוד גדולה על הוריו. ואז כמו שהוא מגדל את שם הקב"ה בעולם הזה, מגדלים את הוריו בעולם הבא.
http://www.mako.co.il/spirituality-popular_culture/weekly-answer/Article-198a2e9fac83041006.htm

כתבות נוספות