שאל את הרב

התמודדות עם דחייה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/04/16 00:13 יז בניסן התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב

נפגשתי עם בחור, פעם ראשונה, דיברנו לפני והיה נראה לי עם ראש על הכתפיים. הוא מאוד מצא חן בעיני ואני כנראה פחות בעיניו. אמר שאני מקסימה אך לא היו לו פרפרים. לקחתי את הדחייה די קשה, הרבה משום שזהיתי אצלו איכויות שהייתי רוצה בבן זוג, ומאוד רציתי להמשיך איתו

העניין די פגע לי בביטחון העצמי ואני מרגישה שזה עוד יושב לי על הלב. איך אפשר להתמודד עם תחושת הדחייה, שנשארת כמו אבן בגרון

תודה רבה

תשובה

שלום
אכן, זוהי התמודדות מאוד לא פשוטה, כאשר נדמה לנו שהנה ומצאנו את שאהבה נפשנו ואת מה שחלמנו עליו, והצד השני לא מעוניין ורואה את הדברים אחרת.
ראשית, צריך ללמוד ולחזק את עניין הביטחון בה'. "מה' אשה לאיש", וחז"ל אומרים שרואים זאת מהתורה, מהנביאים ומהכתובים. כלומר, לבטוח בה' שהוא יזמן לך את הדבר הנכון והמתאים לך ביותר, בזמן הנכון והמתאים ביותר.
שנית, תעשי חשבון אמיתי עם עצמך - האם היית רוצה לבנות בית עם מישהו ש'אין לו פרפרים' (כהגדרתו) ממך? עם מישהו שלא ממש רוצה בך? זה לא בדיוק היה מביא לך אושר. אפילו אם הוא בחור עם איכויות. דרכו של איש לחזר אחר אשה, ולרצות בה.
שלישית, אין בזה שום עדות עלייך או על האיכויות שבך. אולי הוא לא מספיק ברמה בשביל לראות את מעלותייך, ואולי כפי שיותר מסתבר, שהוא פשוט לא מה שאת צריכה.
רביעית, אם את חושבת שהגיע הזמן, ואת מוכנה לבנות בית, כדאי מאוד להרבות בתפילה לה' שיזמן לך את מה שראוי לך.
חמישית, כיון שבניית הבית היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בחיינו, לכן, כמו בכל נושא רציני, כדאי להשתדל וללמוד עליו מאנשים חכמים - גם כאלו מסביבנו - הורים, רבנים, מורים וחברים בעלי ניסיון, וגם מגורמים מקצועיים כמו מכון בנין שלם.
בהצלחה רבה ומועדים לשמחה.

כתבות נוספות