שאל את הרב

זוג מעורב

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/04/16 20:00 טו בניסן התשעו

שאלה

שלום,

אנחנו זוג מעורב בתחילת הדרך. אני חילונית, הוא דתי - אמיתי. הדת אצלו היא לא רק פולקלור והרגל. הוא מאמין עמוק.

ברור לי שבתור החילוניה מבין שנינו, אני זאת שאצטרך לעשות יותר ויתורים, כיוון שדרך החיים שלי לא מבוססת ברובה על אמונה וערכים, אלא פשוט על הרגל. הרבה יותר קשה לעשות ויתורים מהצד שלו, כי כל ויתור שלו הוא ממש עקירה של חלק ממנו. אני מבינה את זה ומקבלת את זה. אין לי בעיה לעשות כמה ויתורים שרק אוכל, אין פה שאלה של משחקי אגו...

הבעיה מתחילה בשבת. כאן כבר יש שאלה של ערכים משני הצדדים. אני לא שומרת שבת מתוך אידיאולוגיה, ולא סתם הרגל. אני יכולה לוותר על מחשב, פלאפון, טלויזיה, הכל. מה שחשוב לי בשבת זו הנסיעה. אני לא רוצה להרגיש כלואה בבית שלי... אני רוצה לטייל איתו, לנצל את יום החופש שלנו מחוץ לבית.

לטייל ולנסוע בלעדיו לא בא בחשבון. להתנתק מבן הזוג שלי כל שבוע ירסק אותי לגמרי.

ברור לי שגם פה הפשרה תבוא משני הצדדים...

אני מתחננת...

מה ניתן לעשות? איזה פתרונות יש? אשמח גם אם תפנה אותי לזוגות מעורבים אחרים (גם כאלה שמצליחים וגם כאלה שפחות...)

תודה רבה רבה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

האמת היא שהשאלה נכתבה בשבת - מעשה שמבטא חוסר רגישות: לכתוב באתר דתי בשבת?!
מתוך התכן, אני מבין שהדברים נכתבו מתוך סערת נפש ולא מתוך כוונה לזלזל בשבת, לכן אני מוחל על כבוד השבת.
אפשר להבין את הצער והתיסכול שלך, וכמו שאת מציינת בצדק, צריך למצוא פתרון יצירתי, פתרון שיביא בחשבון את התנאים ההכרחיים של שניכם: לשמור שבת ולצאת בשבת.
אני יכול להציע פתרון אחד - אני מאמין שבחשיבה מתחשבת תוכלו למצוא פתרונות נוספים.
במקום לנסוע בשבת אפשר לנסוע לשבת, לכל השבת.
אתם יכולים להחליט לעשות שבת בבית מלון, צימר, קרובים, חברים וכד' בכל פעם לנסוע לשבת מיום שישי ועד מוצאי שבת.
אתם יכולים גם לצאת מהבית בשבת וללכת למקומות שונים שיוצרים שינוי אוירה.

צרפתי לכאן קישורים בנושא:
http://www.zoogit.org.il/document/70,51,2.aspx
http://www.israelhayom.co.il/article/120993
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4094307,00.html
http://www.clalitblogs.co.il/sex/369/

כתבות נוספות